No Stress....

24 april 2017 - Almere Thuis, Nederland

Nooit gedacht dat een "vakantie Canada" zoveel geregel met zich mee zou brengen.

Denk je dat je alles geregeld hebt.... Niet dus! Aangezien we lid zijn van de Facebook-site Canada-reis-forum (jaja... ook die bestaat), lees ik veel, heel veel. Hoe meer je te weten komt, des te meer plezier dit kan opleveren (zou je denken). Maar zoals Freek wel eens zegt, veel weten maakt niet altijd gelukkig en in mijn geval moest ik hem wel gelijk geven. Het kan ook de nodige stress opleveren.

Het onderwerp betalen in Canada was aangesneden en daar waren de nodige opmerkingen over geplaatst. Betalen in dit mooie land is toch iets anders als in Nederland. Practisch alles wordt betaald met Credit Card tot een ijsje aan toe. Op zich niet zo'n probleem want ben in het bezit van zo'n handig plastic pasje, zij het niet dat ik minder thuis ben in de regels die daarmee samengaan. Had een bestedingslimiet van 1.500 eur dacht prima, moet genoeg zijn toch? Toch maar even bellen met ING. Uh, nee mevrouw... dat is niet het daglimiet, dat is uw maandlimiet. Da's ff schrikken! Ben ik blij dat ik hier één week voor vertrek nog achterkom. Meteen mijn maandlimiet verhoogd, maar moet nog wel even langs BKR voordat we groen licht hebben. Oh ja, tegenwoordig heb je ook je PIN nodig. Vroeger volstond een handtekening onder de kassabon. Helaas, ook dat was veranderd en ja hoor, ook één van de twee PIN-codes zoek. Wanneer gebruik je dat nu?  Nieuwe PIN voor Freek aangevraagd en nu maar hopen dat we deze, i.v.m. Koningsdag, nog op tijd in huis hebben.

Nog  een leuk onderwerp op deze Canada-site waren eventuele medicijnen. Ook die kun je niet zo, probleemloos, in je koffer steken. Dus maar weer langs de apotheek om een Engels-talig medicijnpaspoort aan te vragen.

Voor de zekerheid afgelopen week twee campings gereserveerd. De eerste buiten Banff. Weinig zin om dat op het allerlaatste moment nog uit te zoeken. De tweede camping rond 19 mei. Dit is een Nationale feestdag in Canada (soort van Koninginnedag). Dat weekend trekt Canada erop uit en zullen veel campings bezet zijn.

En zo modderen we nog even door. Nog maar 2,5 dag werken, afscheid nemen van familie en vrienden, koffers pakken. Wat ons betreft mag de pret dan beginnen.

1. Astrid:
    24 april 2017
    Heerlijk vooruitzicht en wat betreft die stress.... komt vast goed
  2. Marsella:
    24 april 2017
    Gaat echt goed komen..nu nog ff van alles regelen straks genieten. X
  3. Tanja:
    Komt allemaal goed! Je
    Kan altijd nog contant geld
    Meenemen. Veel plezier!
  4. Petra:
    24 april 2017
    Hoi gaat allemaal goed komen.wij hadden lang niet zo veel geregeld en maakten.ons niet zo druk.ja met de creditcard daar hadden wij ons limiet op 2500 staan.beter te veel dan te weinig.en ja je hebt een pincode nodig.
    En.bedenk wel dat je geen bier en wijn enz in de supermarkt kunt kopen.je moet daar speciaal voor naar een likestore heen of hoe je dat ook schrijft.heel veel succes met de laatste voorbereidingen.niet te veel stressen.gewoon van genieten.En je zult ook midden in de nacht de treinen horen en toeteren.
  5. Indira Steinmetz:
    24 april 2017
    Jeetje wat een geregel, maar komt vast allemaal goed!! nog ff en dan zien jullie je "kleine" meissie weer en zit je in de camper en is het alleen maar genieten!!!
  6. Marjanne nieuwboer:
    24 april 2017
    veel werk,mooie vooruitzichten, gaat je allemaal lukken dikke kus
  7. Moon:
    24 april 2017
    Kijk uit naar jullie reisverslagen. Wat een geregel en gestress. Straks genieten!
  8. Astrid Heck:
    25 april 2017
    Niet zo stress en joh is helemaal niet nodig ❤❤
  9. Familie Heck:
    28 april 2017
    Hoop dat alles aan jullie verwachtingen voldoet. Zal jullie wel missen,maar geniet van de de geweldige en bovenal het mooie land waar jullie naar toegaan .Ik zal iedere dag aan jullie denken. Kus Mama.
  10. Willem:
    1 mei 2017
    Tjonge Mar, het lijkt wel of je van plan bent om naar Mars op vakantie te gaan? Het is maar Canada hoor, ook hier kom je een heel eind met een glimlach. Dusseh, geen gestress, nergens voor nodig. Het is net als in je fav landje, Turkye, alleen hoef je hier niet elke dag op je knietjes naar Mekka te koekeloeren. :D :D :D