Di. 1 oktober: Vertrek Monschau

1 oktober 2019 - Monschau, Duitsland

Gisteren nog wat wasjes weggedraaid en de laatste boodschappen gedaan. Krentenbollen en drinken voor onderweg gekocht om de lekkere trek voor onderweg te stillen. Morgen zouden we nl. samen met onze vrienden Rob & Anita richting Duitsland vertrekken. Amper voorbereid heb ik ‘s avonds ons weekendkoffertje ingepakt, in de veronderstelling dat we vier dagen van huis zouden zijn. Dinsdag 1 oktober hadden we rond 09:00 uur afgesproken om eerst nog samen een bakkie te doen en dan te gaan rijden. De weersverwachtingen voor de komende week waren niet veel belovend. 💦💦 20 tot wel 80% kans op regen was geen uitzondering dus voor de zekerheid maar regenjassen, truien, wandelschoenen en een paar paraplu’s ☔️ mee. Na ons ontbijt en de afwas nog even via WhattsApp aan Anita gevraagd of ze de zon ook had ingepakt vanochtend, krijg ik als antwoord terug “zit veilig in een doosje” en we rijden over 5 minuten weg. Nog geen half uur later “We gaan weer naar huis..... wandelschoenen vergeten”.

Oeps.... goed begin van onze vakantie, maar het gaf mij wat extra tijd om de krentebollen te smeren en de laatste spulletjes te pakken. Nog even de ramen van de auto schoon te maken en de spullen vast in te ruimen.

Later dan gepland vertrok onze rit die dag, via Maastricht, richting Duitsland. Gelukkig de andere kant op dan Den Haag waar diezelfde dag enorme files veroorzaakt werden door duizenden boeren  die uit heel Nederland kwamen demonstreren op het Malieveld tegen het negatieve beeld wat heerst.

Even na de middag zijn we gestopt om te tanken (1,49 per liter!) en een kop koffie met een broodje te nuttigen. Wat een verschil in prijzen, 4 koffie en 4 broodjes nog geen 8 euro. Dat gaan we niet redden in Nederland.

Daarna zijn we weer ingestapt om door te rijden naar ons Hotel. Het hotel bleek in een randgemeente van Monschau te liggen, Rohren genaamd. Het lag in de dorpskern tegenover de Kerk en een enorme meiboom. Eenmaal binnen werden we hartelijk verwelkomd en werd ons een welkomsdrankje aangeboden en hebben we de nodige formulieren ingevuld, sleutels overhandig gekregen en aanvullende informatie over de streek ontvangen.

Rob en Anita kregen kamer nr. 22 op de begane grond en wij kamer nr. 15 op de 2e verdieping. De kamers zagen er keurig verzorgd en schoon uit. Geen overbodige poespas maar alles wat noodzakelijk was, was aanwezig.

Die avond zijn we op advies van het hotel, in Monschau wezen eten. Een typisch Duits onderkomen met veel houtsnijwerk, kanten gordijntjes en tal van andere snuisterijen. Het eten was in een wordt fantastisch. Vooraf werd ons een romig tomatensoepje als amuse van het huis aangeboden. De mannen hadden zin in Spare ribs en Varkensrug (een of ander scharrel varken) en wij hadden de alom bekende Schnitzel en vis.

Onze eerste avond was zeer geslaagd geweest en zo zijn we vol en voldaan terug naar het hotel gereden.

Morgen maar eens kijken wat er hier te doen valt. Voor nu... welterusten!

1. Serena:
    2 oktober 2019
    Lijkt alsof er nog een deel moet komen?
  2. Rob grunsfeld:
    2 oktober 2019