To-do list Astrid en bezoek Prince George

10 mei 2017 - Prince George, Canada

Supersonische wasmachine.... hebben!

Vanochtend pas 09:00 uur naast bed gestapt. Het weer was een heel stuk opgeklaard. Snel aangekleed, gegeten en de camper uit. De honden kwamen al weer aangerend samen met een van de lammeren die volgens mij dacht dat hij ook een hond was. Stond zo vrolijk om ons heen te dartelen. Het was gewoon komisch om te zien. Met zijn allen het erf opgelopen waar Willem bezig was bij zijn paardentrailer. Daar een tijdje staan kletsen. Freek en Astrid zijn vervolgens achter Willem aangelopen die nog wat moest doen en ik ben naar binnen gegaan om mijn blog weer bij te werken en mijn handen leeg te maken met wat lekkers voor bij de koffie.

Na verloop van tijd kwamen alle drie weer binnen zetten en vertelde Freek mij dat Willem 2 schapen geschoren had, de wol voelde super vet en bleek ondanks het volume, erg weinig te wegen. Vervolgens koffie gedronken, nog wat bijgekletst en gechat met het thuisfront, en toen weer richting camper gelopen.

Vandaag wilde Astrid het een en ander hebben geregeld, alvorens zij Vanderhoof zou verlaten. Eerst zijn we langs de pomp gereden om gas bij te laten vullen en de tank vol te gooien.

Vervolgens zijn we naar de (Integris) Bank gelopen, want haar rekening moest worden opgezegd en het laatste Canadese geld worden opgenomen. Toen moesten we weer langs een andere bank, om een cheque te innen, zodat zijn het salaris wat zij bij haar 2e werkgever in Anahim had verdiend, kon incasseren. Dat incasseren van een cheque heeft hier nogal wat voeten in de aarde, dus ik bespaar jullie maar de details. En, bij wijze van afscheid, na afloop met zijn drieën bij "The Daily Perk" (= Het Dagelijks Voordeel) wat gedronken. Dit was één van Astrid's lieveling tentjes waar ze altijd graag haar Chai Tea Latte met extra shot of Vanilla (syrop) nam.

Na afloop nog even snel naar binnen gekeken waar Astrid de eerste maanden had gewerkt (FedEx) maar Ankie had de tent gesloten en was gaan lunchen.

Vervolgens weer in de camper gestapt en doorgereden naar Prince George. Na wat zoeken uiteindelijk Pine Center Mall (groot overdekt winkelcentrum) gevonden waar we de rest van de middag hebben doorgebracht. Eerst door een soort van huishoudzaak gelopen die een diversiteit aan o.a. huishoudelijke, tuin- maar ook andere interieur artikelen had.

We hebben ons staan vergapen aan de mega grote wasmachines en drogers met zeer vernuftige opberglades onder deze machines waar o.a. wasmiddelen en andere aanverwante artikelen in konden worden opgeborgen. Of wat dacht je van een mega grote magnetron met aan de onderkant een geïntegreerde afzuigkap. Echt super ruimtebesparend (2 in 1).

Om over de koel/diepvries combinaties hier maar niet te spreken. Je kan er zo onderhand een hele koe in kwijt.

Vervolgens nog op zoek naar wat broeken voor Freek. Voor diegenen die mijn wederhelft niet (goed) kennen, mijn man is allergisch voor shoppen en vermijdt elke kledingzaak als de pest. Maar met twee vrouwen sterk en de nodige overredingskracht van ons en een bereidwillige winkeljuffrouw, hebben we hem met 2 Lee- en 1 Levis-spijkerbroek het hokje in geduwd. Momenteel bleek het "SALE"... het magische woord voor elke vrouw. En dat te bedenken dat een echte jeans hier 1/3 tot 1/4 van de Nederlandse prijs is.

Ze zaten hem alle drie als gegoten dus inpakken maar... nog niet wegwezen want bij deze drie jeans moest uiteraard nog iets kleurrijks "on top". Dus nog drie bijpassende "Turbo-Dry" T-shirts gekocht en zo kan "Freek Splinter weer door de winter".

Na afloop heeft Astrid nog even haar hart opgehaald in haar favoriete zaakje en na afloop hebben we een heerlijks Griekse fastfood snack genuttigd.

Uiteindelijk begin van de avond met de nodige tassen de camper weer ingestapt. Moe, maar voldaan.