Regenseizoen 💦💦

7 november 2018 - Legian, Indonesië

Goedemorgen, Vannacht niet geweldig geslapen. De airco aan en weer uit en weer aan... het ding maakt nogal lawaai en na 2 uur in de airco liggen heb je het weer ijskoud om vervolgens 2 uur later het ding toch maar weer aan te zetten omdat het dan weer broeierig warm is. Om half 9 naast bed gesprongen, snel onder de douche en aangekleed op weg naar de eetzaal. Vandaag maar eens geen brood of Indisch maar 1 etage hoger naar de wafel- & pancake afdeling. Als ik pancake schrijf moet je niet meteen denken aan onze dunne pannenkoeken met appel, stroop of spek maar aan kleine dikke en erg luchtige pannenkoeken vergezeld met allerlei inheemse lekkernijen als passivruchten siroop, kokos suiker, kaneel suiker (En dan niet uit een potje maar met verse kruiden en specerijen) vergezeld met vers gesneden fruitsoorten en... on top cocos slagroom (hoe wordt een mens dik). 🙄

Na het ontbijt weer even terug naar de kamer. Omdat Wendy zich niet zo lekker voelt (hoofdpijn) en met wat paracetamol is blijven liggen, maar even alleen de mooie tuin ingelopen op zoek naar een rustig hoekje in de lounge hoek van de bar. Komt het nu toch in ene met bakken uit de lucht vallen. Gekke is dat een half uur later het weer net zo hard ophoudt als het is begonnen en de natte tuin weer even hard opdroogt alleen is de luchtvochtigheid nu vele malen hoger. Vandaag wordt de klaargezette kraampjes (Pasar) geopend. Hoe laat weet ik nog niet precies maar daar komen we vanzelf wel achter. Wendy heeft contact weten te leggen met een privé chauffeur die zij als tip meekregen van haar werkgever. De beste man zou uiterst betrouwbaar zijn en schappelijk in prijs. Hij rijdt je de hele dag rond voor een kleine 40 euro. Ubud staat morgen op ons lijstje. Op naar de rijstvelden, Monkey Forest, olifantengrot en tempels. We zijn zo benieuwd...

1. Rob grunsfeld:
    7 november 2018
    Lijkt me ook leuk om mee te maken zo een bui Moet alleen niet te vaak zijn. Makkelijk hoor zo'n prive chauffeur😎
  2. René:
    7 november 2018
    Hopelijk hoofdpijn bij Wendy van korte duur. Maak er een mooie dag van!
  3. Adriaan Borsjé:
    7 november 2018
    Airco gewoon overdag laten draaien als je weg bent of i.i.g. ruim voordat je gaat slapen. Als je gaat slapen weer uitzetten, dan is het al koel in je kamer 😉
  4. Anita:
    7 november 2018
    Hoop dat Wendy snel van haar hoofdpijn af is. Ben benieuwd naar jullie reis naar Ubud. Slaap lekker.
  5. Nicole:
    16 november 2018
    Hallo, geweldig reisverslagen voor ons heel handig omdat we volgende week naar Bali (en zelfs in hetzelfde hotel zitten)gaan. Zouden we de gegevens van jullie chauffeur kunnen krijgen? Fijn dat we uit jullie verhaal weten dat hij leuk en betrouwbaar is. Groet, Nicole
  6. Marianne:
    16 november 2018
    Hallo Nicole, leuk dat je mijn blog gelezen hebt. Het hotel is echt fantastisch daar zul je geen spijt van hebben. Als je Putu wilt benaderen stuur een vriendschapsverzoek. Zijn naam is Putu Srinata, en stuur hem een Messenger bericht als je daar bent aan gekomen om iets met hem af te spreken. Zeg dat je zijn contactgegevens hebt van Wendy & Marianne. Hij reageert vrij snel. Heel veel plezier in Bali. 😊
  7. Nicole:
    22 november 2018
    Hallo, dankjewel voor je berichtje. we zullen Putu zeker een berichtje sturen. Hopen dat hij tijd heeft. We hebben je blog gelezen en ik denk dat we jullie voetsporen in Bali zullen volgen 😀
  8. Familie Heck:
    22 november 2018
    Hi Nicole, leuk om nog een reactie van je te lezen. Ik denk dat hij jullie met plezier het eiland zullen laten zien. Wannee gaan jullie? Laat je nog een berichtje achter als het gelukt is?
    Groet en enjoy, Marianne 😃