Strand en Victoria stad ☀️⛱🏛

12 juni 2019 - View Royal, Canada

Belofte maakt schuld....

Vanochtend echt op ons dooie akkertje alles gedaan. Eerst douchen. Camper leek wel een sauna 😅, daarna lekker buiten aan de picknick tafel ontbeten en vervolgens plannen voor vandaag gemaakt en toch maar besloten nog 2 nachten bij te boeken hier op Fort Victoria RV Park. Freek heeft het even gehad met al dat rijden van hot naar her. Begrijp ik best wel. Met zo’n lel van een camper dagen lang geconcentreerd opletten en zelf weinig zien van de omgeving is best vermoeiend.

Na de koffie zijn we naar de receptie gestapt en hebben daar zonder problemen nog 2 nachtjes bijgeboekt en wat informatie ingewonnen over de rit naar Butchart Gardens. Was het zinvol om de rit per bus of toch met onze camper af te leggen. Advies was om dit met onze eigen camper te doen. De rit zou al met al 15 minuten zijn vanaf de camping terwijl de busrit 1,5 uur zou zijn waarbij we ook nog moesten overstappen. De keuze leek ons makkelijk. Het wordt dus de camper!

Vervolgens hebben we ons boeltje bij elkaar gepakt. We wilden met dit mooie weer nu eindelijk wel eens naar het strand/water. We blijven nu immers toch 2 dagen langer dus kunnen we ons deze extra luxe best permitteren. Op aanraden van de receptie zijn we met bus 14 en vervolgens met de 2 naar Willow’s Beach gereden. Willow’s Beach ligt eigenlijk aan de buitenkant van Victoria. Op de weg ernaar toe kom je langs schilderachtige huizen die veel weg hebben van huizen in Engeland. Mooi aangelegde bloementuinen afgewisseld met vel gekleurde en geschilderde hekken. Veel van deze huizen hebben hun voordeur op de 1e etage en de auto wordt onder het huis geparkeerd.

De bus stopte uiteindelijk vlak voor het strand. Vervolgens door een klein park met spelende kinderen gelopen om even later het strand op te lopen. Eenmaal de handdoeken neergelegd, de slippers uit en de zonnebril op nog even goed insmeren anders hebben we vanavond een probleem. Zo hebben we die middag heerlijk een paar uur lang op het strand gezeten. Op nog geen 20 meter afstand in zee zwommen 2 zeehonden voorbij. Ook hier zitten die gabbers. 😉

Rond 16:00 uur hebben we ons boeltje maar weer eens bij elkaar geraapt en hebben we even verder op nog wat gedronken in Willow’s Beach Kiwanis Tea Room, de plaatselijk strandtent die in 1949 door de locale gemeenschap is gebouwd. Hier prijkte, als trots bewijs, de nodige foto’s uit dat tijdperk aan de muur. Dit jaar hadden zij hun 70e lustrum gevierd.

Nadat we enigszins rozig terugliepen naar de bushalte, kwam bus 2 al aangereden dus meteen ingestapt terug naar de stad. Halverwege het centrum zijn we uitgestapt. We hadden geen eten meer in de camper dus dan maar wat in de stad eten (wat een straf).

Nog enigszins gedesoriënteerd waar we nu precies stonden maar weer even de kaart erbij gepakt.

Laten we maar naar Fisherman’s Wharf lopen. De berichten waren nogal lovend. Veel gekleurde  vissershuisjes met daar tussendoor eettentjes, straatmuzikanten en watertaxi’s die je van de ene hoek naar de andere hoek van de haven brachten.

Zo waren we 20 minuten aan de wandel. Eerst langs het parlementsgebouw met een enorme imposante trap en schitterende tuin met fontein en een 30 meter hoge Sequoia boom (geplant eind 1800) die ieder jaar als provinciale Kerstboom opgetuigd wordt met duizenden lampjes.

20190612_16540220190612_16524820190612_164704

Halverwege hebben we maar weer eens de kaart geraadpleegd, waarop direct werd gereageerd door een passerende jonge dame  of zij ons misschien kon helpen. Waar we precies naar op zoek waren en of ze ons misschien kon helpen. Waar maak je dit nog mee.....?

Ze trok direct haar mobiel, Google maps werd geraadpleegd en even later wist ze ons precies te vertellen hoe we moesten lopen en hoe lang nog. Super bedankt!

Eenmaal aangekomen op de plek van bestemming (kon niet missen met al die gekleurde huisjes) een rondje gemaakt over de pier langs alle vissersbootjes. Fisherman’s Wharf is behoorlijk toeristisch maar wel leuk om te zien. Langs de pier staan verschillende eettentjes links en rechts opgesteld. Uiteindelijk hebben we gekozen voor gebakken Sockey zalm met patat, koolsla en tartaarsaus. Wederom is de hap voor een dinosaurus dus de helft maar opgegeten. Doggy bag (die iedereen meekrijgt hier) mogen ze houden. Ik heb genoeg gehad.

20190612_17144620190612_17143920190612_181949

Na afloop zijn we heerlijk over het water met de watertaxi naar de overkant gevaren en “down town” weer uitgestapt. Nu nog de bus zien te vinden. Route was nl. gewijzigd in verband met werkzaamheden aan de brug. Na een korte wandeling en nog rond ragen liepen we praktisch tegen bus 14 op. Direct ingestapt en moe, enigszins gekleurd weer op de camping aangekomen.

Nu nog even lekker internetten, blog schrijven en morgen Butchart Gardens. Het zal ons benieuwen.

Welterusten voor nu....  Morgen weer bijtijds op!

p.s. Foto’s volgen later. Uploaden gaat erg traag vandaag 👎🏼

Van reisblog naar fotoboek