Vr. 4 oktober: Regen en rondhangen in en om hotel 💨🌧☔️

5 oktober 2019 - Monschau, Duitsland

Vannacht weer vreselijk geslapen. Wederom zijn we belaagd door muggen en bleek ik in de ochtend zelfs te zijn geprikt in mijn gezicht. Een Aantal lelijke rode bulten onder mijn linker oog zijn stille getuigen wat er vannacht is gebeurd. Weer is Freek er verschillende keren uit geweest op muggenjacht maar heeft uiteindelijk het zoeken opgegeven omdat die kleine etters niet te vinden zijn. Zodra het licht uit, begon het gezoem weer. Omdat we vandaag vroeger dan anders hadden afgesproken, maar we nog gebroken waren na zo’n nacht, heb ik Rob maar een berichtje gestuurd dat we graag wat later wilden afspreken. Dit was prima.

Uiteindelijk werd er 08:45 uur op de deur geklopt en stond Rob met 2 mokken koffie voor de deur. Dankbaar heb ik de mokken aangenomen om vervolgens verder op te schieten voor ons ontbijt. Het weer vandaag was er één van “halen en brengen”. De regen bleef maar met bakken naar beneden komen. Wat te doen?

Aldi..... drank in slaan voor thuis! De Mummelman (te vergelijken met Jägermeister) kost in Duitsland maar 4,99 per fles en is een prima alternatief in vergelijking tot 15,49 voor de Jägermeister in Nederland. Ook de wijnen zijn hier van goede kwaliteit en kosten een fractie van wat het in Nederland kost.

Na ons ontbijt zijn we dus maar de dichtstbijzijnde Aldi op gaan zoeken en hebben we daar ieder een voorraadje ingeslagen. Hilariteit alom om alle flessen kwijt te raken. Onder de bodemplaat van de auto, tussen het reservewiel lag een leuke voorraad om de winter door te komen. Halverwege de middag waren we weer bij ons hotel en wilden we wel wat eten. Een broodje bij de nabij gelegen bakker zou voldoende zijn, zij het niet dat deze gesloten was en zelf  op vakantie. Op advies van een kleine supermarkt even verderop maar doorgereden naar een nabij gelegen bakkerij annex eetgelegenheid waar we in een heel oude boerderij een heerlijk broodje gerookte rauwe ham hebben gehad met een kop chocolademelk/koffie.

11AB1DE0-16E4-4BB8-8446-6AB8864B9A6BF9EB79AC-CAD5-4113-91F1-6A6CD0617435E3EEDFF0-1563-40E9-ABC0-AAD000AC3AD6

Bij terugkomst was het eindelijk droog maar vreselijk koud. De mannen hadden zich in de leeshoek van het hotel genesteld maar Anita ik wilden nog wat zien van het dorpje zelf. Camera’s dus weer mee en zoals de foto’s weer getuigen, de nodige mooie foto’s genomen van o.a. het hotel, de kerk, een schitterend oud vakwerkhuis met oude  bomen en het nabij gelegen pad richting bos en weiland. 🍁🍂🍄 Tot onze verbazing liepen we nog tegen een soort van heel oud kapelletje aan waar Maria en Jezus-beeld stonden opgesteld met een gastenboek voor de bezoeker om wat in te schrijven.

975373F7-4FD6-4D83-8883-1357F2567D39

27C4E5FF-1B7C-4D23-9D62-C9AC744101AA

Ook nu waren we alweer 1,5 uur aan de wandel en behoorlijk koud geworden, dus we besloten om te draaien en terug te gaan. De rest van de middag en avond hebben we ons prima vermaakt met ons bordspel “Keezen” en hebben we nogmaals het buffet van het hotel gekozen om onze vakantie mee af te sluiten. 🥂

Ondanks het koude en zo nu en dan slechte weer, hebben we ons uitstekend vermaakt. Deze omgeving is zeker nog een keer voor herhaling vatbaar maar dan bij betere weersomstandigheden. Om te wandelen is het hier nl. erg mooi.

Voor nu houdt mijn verhaal hier op. Morgen kunnen we wat later op en aan het ontbijt. ⏰  We moeten uiterlijk 10:30 uur zijn uitgecheckt. 🛣

Tot de volgende vakantie maar weer!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl