Terug naar Vancouver ✈️🇳🇱🏡

17 juni 2019 - Vancouver International Airport, Canada

Terwijl ik dit schrijf zit ik al weer op de luchthaven van Vancouver. Gisteren hebben we de BC Ferry van Swartz Bay naar Tsawwassen genomen. We zouden om 11:00 uur vertrekken maar konden een uur voor vertrek al inchecken. We waren vroeg wakker dus alles ging vrij vlot en dus zaten we 9:14 uur al in de camper. We bleken één van de eerste campers te zijn bij aankomst. Sowieso is het op zondag al niet heel eeg druk en hadden we nog wat tijd om te internetten, chatten en krantje te lezen.

Even voor elfen kwam de hele rij in beweging en trok de stoet langzaam het onderdek op. Eenmaal alles afgesloten waren we op zoek naar de lift of trap naar het passagiersdek.

Die eenmaal gevonden zijn we 2 etages naar boven gelopen en lekker in een ruime stoel bij het voordek uitgekozen. De ferry vertrok netjes op tijd en langzaam maar zeker liet het de haven van Swarz Bay achter zich. De zon begon goed door te breken en het werd steeds warmer.

Na een uurtje zijn we lekker net dek opgewandeld. Even genieten van het prachtige uitzicht over het water, het voorbij glijdend landschap, de vuurtoren op het einde van de landtong en zo nu en dan wat zeemeeuwen. Zo hebben we nog zeker een half uur genoten van de zon totdat de haven van Tsawwassen in zicht kwam. Door het gekraak van de luidspeaker sprak de stem van de kapitein of iedereen wilde terugkeren naar zijn/haar auto benedendeks omdat we zo zouden aanmeren aan de haven van Tsawwassen. Hij bedankte ons voor deze plezierige overtocht en wenste ons nog een fijne dag verder.

De ferry terug naar Tsawwassen

Na wat zoeken onze terugweg weer gevonden en uiteindelijk zijn we ingestapt. De laadklep van de verre werd naar beneden gelaten totdat de hele stoet de ferry weer verliet. Nog enigszins zoekend welke baan we moesten aanhouden om onze weg te vervolgen.

Vancouver was snel gevonden nog een uurtje rijden en dan zouden we weer op ons eerste RV park staan van 3 weken terug. Burnaby Cariboo Campground.

Bunaby Cariboo CampgroundEén van de vele staplaatsen op Burnaby Cariboo Campground

Met wat problemen met het in ene niet meer goed werkende navigatiesysteem, zijn we iets later dan verwacht om 14:00 uur het park opgereden. Kort daarna ingecheckt bij de receptie en hun erop geattendeerd dat de toegewezen plek niet ging passen voor een 27 ft. camper. De receptie had onze camper nl. als 20 ft. Ingeschat en zouden we dus half over straat hangen.

Uiteindelijk hebben we een andere plek gekregen en konden we onze weg vervolgen stapvoets naar de aangewezen plek.

Die middag lekker samen voor de laatste keer geluncht in de camper en de laatste restjes opgemaakt. Rotzooi opgeruimd en alle verzamelde folders en kaarten doorgeworsteld. Wat kan weg en wat gaat mee. Vervolgens ons laatste flesje wijn open getrokken en geproost op een mooie vakantie.

Avondwandeling BurnabyEén van de vele bordjes op het wandelpad naast Burnaby Cariboo Campground20190616_205720Zelfs in de stad is wandelingen nog top!

‘s Avond nog een potje gekookt van alle restjes en na afloop de boel opgeruimd en/of weggegooid en onze koffers gepakt. Rond half 12 lagen we in bed. Wekker gezet rond 07:45 uur. We moesten onze camper tussen 08:00-10:00 uur bij CanaDream inleveren. Het heeft weinig zin zo vroeg op de stoep te staan als onze vlucht toch pas om 16:35 uur vertrekt. 3 uur van tevoren inchecken en 1 uur van tevoren boarden.

Rond 09:15 uur zijn we gaan rijden. Eerst nog even de laatste levensmiddelen ingeleverd bij de receptie. Alles wat houdbaar is en niet zoet (olie, zout, peper, wasmiddel enz.) kan je daar achterlaten voor de volgende gasten die dat weer kunnen meenemen op het begin van onze reis.

We kwamen keurig 09:55 uur aan en hebben de laatste administratieve handelingen afgewikkeld. Sleutels overhandigd en binnen nog een kop koffie genomen (die was nl. al twee dagen op).

Om 13:00 uur stond de shuttle bus voor de deur om ons op te halen. Door alle drukte en een ongeluk op de route had de vrouw met zwaar Amerikaans accent een vertraging van een uur opgelopen. Na alles snel te hebben ingeladen zette zij de spurt erin.

Voor nu eindigt mijn verhaal dus hier, op de luchthaven van Vancouver Airport. Ik hoop dat jullie het leuk hebben gevonden om ons op onze reis te volgen. Ik vond het in ieder geval erg leuk om mijn verhaal weer op te schrijven. We gaan zo boarden en als alles goed is zullen we morgen rond 11:15 uur landen op Schiphol. Ook weer fijn thuis te komen.

Veel liefs van ons.

Freek en Marianne 💕😉

1. Moon:
    18 juni 2019
    Genoten van jullie reisverslag. Welkom thuis😘
  2. Arno:
    18 juni 2019
    Ik heb iedere dag uit gezien naar jullie verhalen zoals je vroeger op de Donald Duck zat te wachten. Ik heb genoten van jullie reis en dat is gelijk een compliment voor jou verhalende schrijfwijze. Goede reis huiswaarts.
  3. Marianne:
    18 juni 2019
    @Arno en @Symone, Danjewel. Een mooier compliment kan ik niet krijgen. We zijn zonet veilig geland! 👍🏻
  4. René:
    18 juni 2019
    Lees dit nu pas, dus goede vlucht wensen hoeft niet meer 😄, welkom terug in Nederland. We zien jullie morgen!
  5. Tanja:
    19 juni 2019
    Was weer mooi Marjan, jullie komen met mooi weer thuis!
    Op naar de voorbereidingen voor de volgende reis, oostkant?
  6. Familie Heck:
    19 juni 2019
    @Tanja, nog geen flauw idee. We hebben nog zoveel op onze Bucket list staan. Ik weet wel dat Freek geen weken aaneengesloten meer wil rijden. Hij vindt het te vermoeiend worden in zijn uppie. We zullen wel zien 😉 Zolang je in mijn verzendlijst blijft staan, kom je er vanzelf wel achter als er weer een reis in de planning staat. Als je links bovenaan kijkt, zie je ook mijn reis Bali en Canada 2017 nog staan. Zo kun je door mijn vakantieblogs heen scrollen.