Familie Heck

Video’s:

Over ons

Hallo,

Ik ben Marianne, 55 jaar. Getrouwd met Freek en moeder van 2 mooie dochters Wendy (24) en Astrid (20). Toen mijn jongste dochter juni 2016 haar opleiding op het MBO had afgerond, en nog niet wist welke vervolgopleiding zij wilde gaan doen, was het idee geboren om te kiezen voor een tussenjaar. Doordat een oude klasgenoot, Willem (jaren geleden geëmigreerd naar Canada), mij via Facebook vroeg of zij er niets voor voelde om een jaartje haar zinnen te verzetten in dit mooie land, is het idee geboren om hier eens serieus over na te denken. Mede dankzij Willem en zijn vrouw Ankie, is het uiteindelijk zover gekomen dat het niet bij een idee is gebleven, maar zij uiteindelijk 2 september 2016 in het vliegtuig is gestapt richting Canada. Inmiddels alweer 6 maanden verder en ondertussen heel veel ervaringen wijzer, hebben ook wij het besluit genomen om eens een kijkje te nemen in het, voor ons nog zo onbekende en mysterieuze, verre Canada.

Over onze reis

En hier begonnen dus onze plannen langzaam aan een steeds serieuzer karakter te krijgen. Eind november hadden we een afspraak gemaakt bij Roderick, de eigenaar van GoCanada in Naarden, om daar onze wensen en plannen op tafel te leggen. Onder het genot van een kop koffie, werd een grote kaart van Canada op tafel gelegd, en werden lanzaam maar zeker onze plannen omgezet in een roze gearceerde stippellijn op de kaart van Alberta/British Colombia. Onze vakantie begon vorm te krijgen. Met heel veel informatie, folders en boekjes zijn we die dag terug naar huis gegaan. Daar hangt nu al weer maanden de kaart van Canada aan de muur om aan dit idee te wennen. Het aftellen is begonnen...

Bezochte landen

Wij hebben 27 landen (11%) bezocht:

België, Canada, China, Curaçao, Cyprus, Duitsland, Egypte, Frankrijk, Griekenland, Hongkong, Indonesië, Israël, Italië, Luxemburg, Monaco, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, San Marino, Spanje, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zwitserland.