Home sweet home

29 mei 2017 - Vancouver International Airport, Canada

IMG_6042IMG_6044

Vannacht slecht geslapen. Draaien, woelen en maar niet in slaap komen. Ben uiteindelijk wel ingeslapen, maar werd vanochtend om 06:00 uur alweer wakker. Pffff..... dat wordt een lange dag vandaag. Uren hangen op de luchthaven omdat Astrid eerder moet inchecken dan wij (zij vliegt al om 14:45 uur met Air Transit) en wij pas om 15:40 uur met KLM. Voor diegene die niet helemaal begrijpen waarom we niet met zijn drieën reizen, KLM doet alleen maar retour tickets. Aangezien Astrid een enkeltje nodig had, werd het dus een Canadese luchtvaartmaatschappij en moet zij in Calgary overstappen. We zien elkaar morgen, 30 mei, weer met 1:05 uur tijdverschil op Schiphol.

Het laatste uur nog maar even woelen en draaien om uiteindelijk 07:00 uur naast mijn camperbedje te springen. Laatste dagje vandaag. Snel wassen, aankleden en ruimte maken voor de volgende. Nog even ontbijten om vervolgens voor de laatste keer in de camper af te wassen, spullen te legen en ontkoppelen, alles nog een keer controleren (hebben we echt alles) enz.

Even over half 9 gingen we rijden. De route naar CanaDream in Vancouver had ik gisteren nog opgezocht en het zag er naar uit dat we dit binnen 30 minuten moesten kunnen rijden. Freek had het idee dat het "innameproces" wel de nodige tijd in beslag zou nemen, maar alles behalve, het viel reuze mee. De man liep een paar rondjes om de camper heen en gaf toen aan dat Freek vaker terug mocht komen. Hij had ze ook wel eens anders terug gekregen (waar heb ik dit eerder meegemaakt)? Vervolgens een rondje binnenin de camper en of wij nog een tevredenheidsonderzoekje wilde invullen en eventuele aandachtspunten of ideeën wilde benoemen. Uiteindelijk werd de eind kilometerstand genoteerd en konden we naar binnen om ons te melden.

Al met al hebben we voor 1.080 extra kilometers moeten bijbetalen. We hadden nl. 2.800 km afgekocht maar in wekelijkheid 3.860  in het totaal gereden. We zullen in Nederland dus voorlopig niet meer klagen als we "een kilometertje" moeten omrijden.

De hele eindcontrole en afrekenen nam nog geen 45 minuten in beslag en voor we het wisten zaten we al in het busje op weg naar de luchthaven.

Na aankomst direct 2 trollies gescoord om onze koffers op te leggen en toen we door de hal nogal zoekend rondliepen schoot wederom een wat oudere heer in uniform ons aan of hij ons wellicht kon helpen. Oh oh oh.. wat een vriendelijkheid en gastvrijheid toch telkens. Zal wel weer wennen zijn in Nederland met al het jachten en jagen.

Uitgelegd dat we op zoek zijn naar een weegschaal om onze koffers te wegen en onze incheckbalies. Deze vriendelijke mijnheer is toen met ons meegelopen en heeft ons in alles wegwijs gemaakt. Daar ging de eerste koffer. Viel mee, kon nog 2 kilo bij. De volgende... oeps, te zwaar. Daar kon weer wat af en waar laten we die winterjas? Oh en waar zit nu ook alweer het paspoort. Zo zijn we lekker bezig geweest met over en weer overladen totdat alles binnen de gewichtsnorm was.  Na dit alles nog wat gedronken en toen Astrid afgezet bij haar incheckbalie bij Air Transit. Helaas was maar 1 koffer gratis dus voor de 2e koffer bijbetaald en na het inchecken haar vervolgens uitgezwaaid bij de Gate. Morgen zien we elkaar weer op Schiphol. Het zal voor ons meiske weer wennen zijn na 9 maanden op haarzelf in Canada. Maar aan alles komt een einde en dus ook weer een nieuw begin.... studeren in Utrecht. Leuke tijd met weer nieuwe ervaringen.

Ik ga mijn blog nu eindigen omdat we zo gaan inchecken. We hopen dat jullie het leuk hebben gevonden om het te lezen. Wij vonden het in ieder geval leuk om het te schrijven.

Bon voyage!

1. Wendy:
    30 mei 2017
    Een hele fijne vlucht jullie allemaal en tot vanmiddagggggg!!!! Ik heb jullie gemist
  2. Rob grunsfeld:
    Welkom thuis
  3. Marjanne nieuwboer:
    30 mei 2017
    Tot snel, fijne reis, terug dikke kus
  4. Carolien:
    30 mei 2017
    Nou, dat wordt afkicken dus. Geen reisblog meer. Het zal voor jullie ook weer moeten wennen om weer gewoon in het gareel te moeten. Goede terugreis! Ik vond het leuk om te lezen hoor en de foto's te zien.
  5. J. Kruijshaar:
    30 mei 2017
    Fijne en veilig vlucht! En alvast welkom thuis xxx
  6. Tanja:
    30 mei 2017
    Genoten van je uitgebreide verhalen. Goede reis en welkom thuis!
  7. Karin:
    30 mei 2017
    Fijne vlucht en welkom thuis x
  8. Familie Heck:
    30 mei 2017
    Lieve allemaal, heb jullie gisteren al goede reis gewenst. Maar nogmaals tot ziens. Ik tel de uren dat jullie weer thuis zijn. Zal wel even wennen zijn. bijzondere mooie vakantie hebben jullie gehad .en zal nog veel over gesproken worden .Marianne, je zal er wel weer een prachtig boek van maken, dat is jouw wel toevertrouwd.Lieverd tot ziens Mamma Kus.
  9. Indira Steinmetz:
    30 mei 2017
    Fijne vlucht en alvast welkom thuis. Was leuk om dit alles zo te lezen.
  10. Familie Heck:
    30 mei 2017
    Lieve lezers, allereerst vonden we het super leuk om jullie reacties te lezen tijdens onze reis. Dan weet je dat je dit niet enkel voor jezelf schrijft maar dat het ook leuk gevonden wordt om onze belevenissen te lezen. Inmiddels zijn we allemaal goed thuis aangekomen. Astrid zou zegge en schrijven om 11:15 uur landen maar uiteindelijk landde Air Transat om 13:08 uur. Ons gezinnetje is weer compleet na 9 maanden.
  11. Marsella:
    30 mei 2017
    Ik heb genoten van jullie reisverhalen...echt heel leuk. Prachtige reis hebben jullie gemaakt. Ik hoop dat jullie een goede vlucht terug hebben gehad. Mar ik denk dat jij een goed boek zou kunnen schrijven, echt leuk! Tot snel xx
  12. Roel:
    5 juli 2017
    hoi marianne,
    ja, we hebben alles gelopen en nee, we gaan niet naar mekka! zou best wel willen maar dat moet maar een andere keer! we gaan naar santiago en finisterre en zijn pas 7augustus weer terug en hebben dan ruim 3 maanden gelopen. de pegrimsweg dus, mooi om te doen, soms zwaar, maar dubbel en dwars waard. jullie hebben het ook leuk gehad! mooi is canada hè.
    groet, reizenderoel