Stanley Park, Vancouver

28 mei 2017 - Burnaby, Canada

IMG_6045IMG_6043

Vanochtend ons bed uitgedreven. We werden rond half 10 pas wakker en het was bloedheet in de camper. Snel de airco aangedaan om enigszins af te koelen. Planning was vandaag om nog eenmaal de stad in te gaan naar Stanley Park. Dit is een groot stadspark met een haven, een mooi aangelegde rozentuin, oude bomen en totempalen en nog veel meer leuks. Met name dit totempalen wilde ik nog zien voor vertrek. Het park trekt tegenwoordig ongeveer acht miljoen bezoekers per jaar. Een van de meest gebruikte voorzieningen van het park is de False Creek Seawall, een 9 kilometer lange dijk om het park dat wordt gebruikt als pad om op te fietsen, wandelen en te skaten.

Eenmaal aangekleed en gegeten snel de camper uit en nog 15 munten lopen in de hitte naar de sky-train. Daar kaartjes gekocht en voor 2,75 (eur 1,92) en 1,75 (1,23) voor studenten hèt openbaar vervoer gepakt. Eenmaal uitgestapt weer een overstap op bus 19 naar Stanley Park. Het viel voor de chauffeur niet mee om zich door het drukke verkeer een weg te banen. Er zijn hier geen busbanen zoals in Almere waar de chauffeur vrije doorgang heeft. Dus, 10 meter rijden en weer stoppen en ga zo maar door. De bus stopte midden in het park waar het een stuk aangenamer en koeler aanvoelde. Die middag hebben we heerlijk gewandelde en geluncht in het Stanley Park Pavillioen als afsluiting van onze vakantie.

Omdat we toch wel onze tijd in de gaten moesten houden zijn we uiteindelijk omgekeerd. We hadden nl. nog het een en ander in te pakken. Wat ik echter even vergeten was, is dat ik in de bus enkel kon betalen met cash geld. Ik was echter te enthousiast met het afrekenen van onze lunch door al mijn laatste cash geld te gebruiken. Hierdoor moesten we een heel eind terug het centrum in lopen om daar met credit card onze terugreis met de sky-train te betalen.

Eenmaal weer op de camping aangekomen eerst nog even wat eten en dan maar eens onze koffers tevoorschijn halen. De rest van de avond zijn we druk bezig geweest met pakken, herpakken (zou de koffer niet te zwaar zijn), nog om beurten even douchen en uiteindelijk lagen we 23:20 uur allemaal plat. Wekkertje gezet op 07:00 uur om morgen de laatste dingen te doen als lozen en afkoppelen, de laatste spullen weggooien en proberen rond 09:00 uur bij CanaDream te zijn om de camper in te leveren.

Het was weer mooi geweest voor vandaag.

1. Marianne B:
    29 mei 2017
    Ik hoop dat het pakken uiteindelijk is gelukt.
    Ik wens jullie in ieder geval en goede vlucht naar Nederland terug.
    Je plantjes staan er nog prima bij!
    Liefs, dikke kus en knuff voor jullie allemaal en tot morgenochtend (Nederlandse tijd). Xxx