Terug naar Nanaimo

26 mei 2017 - Nanaimo, Canada

Vanochtend nog enigszins moet wakker geworden na een nogal rumoerige nacht. Lekker, die feestgangers naast ons. Heb vannacht geloof ik mijn half slaapdronken hoofd om de hoek van de camperdeur gestoken of het s.v.p. wat zachter kon. Dat hielp. Kreeg een mompelend SORRY en toen was het kort daarop stil. Had ik 3 uur eerder moeten doen pffff......

Na het ontbijt nog even naar het strand gewandeld op nog geen 200 meter van onze camper verwijderd. De zon stond al hoog aan de hemel en het was al lekker warm. Even lekker de benen gestrekt om vervolgens naar de camper terug te keren. We moesten maar weer eens vertrekken. Terug naar Nanaimo om morgen weer met de BC Ferry de overtocht te maken, terug naar Horseshoe Bay, Vancouver. Langzaam maar zeker komt nu toch het einde in zicht. Nog maar 3 dagen en dan vliegen we weer terug naar huis. Iedereen begint nu toch wel terug naar huis te verlangen.

Op de terugweg hebben we eerst nog maar eens Ucluelet aangedaan. Een pittoreske havenplaats. Kleiner dan Tofino een een stuk minder toeristisch. Daar hebben we het plaatselijke mini aquarium bezocht. Erg leuk om te zien hoe een non profit organisatie op een educatieve manier willen laten zien wat er hier in de omliggende wateren leeft en zwemt. Deze organisatie is volledig afhankelijk van de gulheid van sponsors, conservatiewerk, training aan bezoekers en lokale jeugd en nog veel meer. De aquaria zijn voorzien van een spoelsysteem dat water vanuit de oceaan in de aquaria pompt en vuil water weer afvoert in de oceaan. Sommige aquaria zijn zelfs "aaibaar". Bezoekers mogen dan zelf voelen hoe sommige dieren aanvoelen. Erg leuk en leerzaam.

Na dit bezocht te hebben zijn we weer de camper ingestapt en doorgereden over de Highway 4 richting Nanaimo. Halverwege zijn we gestopt om bij Mark's (een mega soort van ANWB) werkhandschoenen voor Freek te kopen. Deze gebruikte Astrid tijdens haar werkzaamheden op de ranch en zitten heerlijk warm. Ik ben daar goed geslaagd voor 2 spijkerrokken omdat ik in gewone broeken nu zowat een appelenflauwte krijg . Na na afloop zijn we doorgelopen naar Starbucks voor een lekkere ijskoffie en om een mok te kopen voor een collega van Freek die mokken van Starbucks verzamelt uit alle delen van de wereld. Op het moment van afrekenen met de Credit Card werd deze geweigerd. Oeps..... geen cashgeld bij ons en Freek zal al aan zijn ijskoffie. Nogmaals proberen, weer geweigerd. 1000x sorry maar het zou niet aan ons liggen (einde banklimiet lol) maar nee hoor, het lag aan Starbucks. Ze hadden een storing. Een man achter mij bood onmiddelijk aan cash voor ons te betalen (!) waar vind je dit nog? Ik weigerde want voelde me toch wel erg opgelaten. Starbucks bood aan de koffie gratis aan te bieden maar de mok moesten we dan een andere keer afrekenen. Astrid vroeg of er wellicht ergens in de buurt een mogelijkheid was om cash geld te pinnen. Dat was er, op nog geen 100 meter van Starbucks Dus, Astrid even wat geld gepind en bij terugkomst willen we opnieuw afrekenen, dit keer wel inclusief de mok, hoeven we alleen de mok af te rekenen. Coffee was "on the house" vanwege "alle overlast". Wat een service allemaal, maar dat had toch echt niet gehoeven maar wordt wel super gewaardeerd. Om in termen van LeasePlan (mijn werkgever) te spreken, dat is nog eens "veters strikken"! Verras de klant.

Na de koffie zijn we weer ingestapt. De laatste kilometers terug naar Nanaimo en onze  camping van onze Chinese mijnheer Ping (inmiddels weten we beter. Hij is een Zuid-Koreaan en heet mijnheer Jun). Vlak voor Nanaimo nog even gestopt om de Qualicum Falls te bewonderen, wat foto's te schieten en dan snel door naar JinglePot Campground.

Mijnheer Jun verwelkomde ons opnieuw met zijn breede lach van oor tot oor en of we een mooie rit hebben gehad en of we walvissen hadden gespot. Ja hoor, dat hadden we. Ons plekje was nog vrij dus we mochten direct doorrijden. Zo hebben we de rest van de middag nog lekker aangetut en een hapje buiten aan de piknickbank gegeten. Na afloop de 2 wilde konijnen geprobeerd te voeren die af en aan voor onze camper langshipten. Als het aan mijnheer Jun lag, mochten we ze meenemen naar Nederland want ze vraten alleen maar zijn mooie bloementuintje kaal.

Na het avondeten hebben we alvast onze routes uitgezocht van de JinglePot Campground naar de ferry en weer van de ferry inHorsshoe Bay terug naar onze eerdere campground in Burnaby. Deze beviel uitstekend en daar willen we dan ook onze laatste 2 overnachtingen doorbengen voordat we a.s. maandag onze camper moeten inleveren.

We kunnen het morgen rustig aandoen want we nemen de boot van 10:40 uur. Hopen dat we er zonder reservering nog op kunnen. We zien het wel. Geen zin om alles te plannen.

1. Mama:
    29 mei 2017
    Weer eens een reactie van mij. Jullie huis staat in de steigers, alles gebeurt heel professioneel. Maandag gaan ze verder. Ik heb alles van jullie gelezen en foto's gezien en er van genoten. Hier in Nederland is het schitterend weer, tussen 25 en 30 graden. Hopelijk gaat de terugreis voorspoedig en zal ik blij zijn jullie weer te horen en te zien. Heb jullie gemist. Tot ziens en een goeie terugreis gewenst, Kus van mij. Mamma
  2. Familie Heck:
    29 mei 2017
    Hoi mama, Ohhh ik begreep het al niet. Jullie huis staat in de steigers? Ik schrok al. Heb ook niks aangevraagd. Boevendien is bij ons alles kunststof. Maar het muntje begint te vallen. Je bedoelt jouw huis in Huizen. Ik neem dinsdag contact met je op om misschien voor woensdag middag even met je af te spreken. Hangt even af van hoe moe we zijn. Kus xxx