Wo. 2 oktober: Rursee en Monschau

2 oktober 2019 - Rurberg, Duitsland

Vannacht niet geweldig geslapen. De bedden zijn prima, begrijp me niet verkeerd, maar halverwege de nacht verschillende keren wakker geworden omdat we beiden lek geprikt zijn van die geniepige, irritante rot 🦟🦟🦟. Licht aan, licht uit. Weer licht aan, zoeken, met handdoek zwaaien langs plafond, gordijnen en barok behang waar je geen mug op kan bespeuren. Uiteindelijk zo’n 12 bloedvlekken op plafond en muren achtergelaten.

De vele jeukende bulten op armen, nek, benen en zelf op het randje van Freek zijn oor, zijn de stille getuigen dat we het vannacht erg druk hebben gehad en weinig slaap. De wekker liep al weer om 07:45 uur af. Nog 2x draaien en dan toch maar opstaan om snel te douchen, aan te kleden en naar de eetzaal te gaan. Nog even mijn telefoon checken om er achter te moeten komen dat Freek en ik vandaag 33 jaar getrouwd zijn. Oeps.... even niet aan gedacht na alle heisa van vannacht.  Rob & Anita zaten al aan tafel. Wij snel een bord gepakt, langs het buffet wat broodjes, jam en kaas gepakt en snel aangeschoven.

Vandaag maar eens plannen maken waar we naar toe zouden gaan. Op veel mooi weer hoefden we niet te rekenen maar het zou vandaag nog redelijk droog blijven. De keuze was op de Rursee gevallen. Dit is één van de grootste stuwmeren (lengte 10,6 km) van Duitsland. In het noorden van de Eifel ligt deze prachtige Stausee omgeven door beboste heuvels. Na wat informatie te hebben ingewonnen en  foldermateriaal te hebben verzameld  hebben we onze spullen bij elkaar gepakt en richting auto gelopen. De rit richting Rureifel was prachtig met slingerende wegen door bossen, langs weilanden en met mooie doorkijkjes. Een aantal bomen kleurden al geel, oranje en rood.  Eenmaal Bij het meer en Rurberg aangekomen hebben we  geinformeerd naar de vertrektijden van de rondvaartboot ⛴ en hoe lang de tocht over dit mooie stuwmeer zou duren. Omdat de boot om 13:00 uur zou vertrekken gaf dit ons nog ruim de tijd de omgeving te verkennen en er heerlijk rond te wandelen. Na de nodige foto’s te hebben gemaakt en rond te hebben gelopen zij we uiteindelijk omgedraaid om de boot op tijd te halen. De tocht over het stuwmeer was erg mooi maar ook erg fris. De lucht wisselde zich af van donker samengepakte grijze wolken 💨 tot een waterig zonnetje 🌥 met hier en daar wat blauwe stukken. Dit leverde erg mooie foto’s op waar Anita en ik dan weer gelukkig van werden. Na 45 minuten varen zijn we uiteindelijk weer aan land gegaan en hebben onze wandeling  voortgezet langs een grote stuwdam met daar de nodige info over hoe deze gebouwd was en vervolgens doorgelopen naar een nabijgelegen Landal GeeenParks waar het Heimbacher Brauhaus ligt. 🍻 Dit onderkomen heeft reuzachtige koperen ketels. Hier hebben we ons lekker opgewarmd onder het genot van een Heimbacher biertje en wat lekkers. Na afloop zijn we weer teruggelopen richting de boot die ons weer netjes bij het beginpunt heeft afgezet. Na een lange en koude middag zijn we weer richting hotel gegaan om daar even te relaxen, op te frissen.

’s Avonds bleek ons Rur Restaurant in Monschau gesloten. Na wat te hebben rondgelopen door de koude straten van Monschau zijn we bij een ander restaurant annex café uiteindelijk binnen gelopen op zoek naar warmte en een warme hap, want we kregen nu toch wel trek.

in eerste instantie oogde het niet heel erg gezellig en zelfs wat smoezelig, maar alle andere gelegenheden waren vol of hadden een wachttijd van minimaal 1 uur. No way.... Uiteindelijk hebben we toch prima gegeten voor nog geen 20 euro per persoon incl. drankjes en koffie toe, daarna snel terug naar ons hotel. Onder het mom snel naar huis want de mannen zijn moe, bleken ze nog  voetbal te willen kijken. Hahaha.... Nog een afzakkertje en dan naar bed. Morgen weer een dag. 😉

1. Serena:
    3 oktober 2019
    Heerlijk om te lezen en wat een mooie omgeving zeg leuke foto's!
  2. Familie Heck:
    3 oktober 2019
    Dank je wel Serena. Ondanks het weer, genieten we weer volop!