Crofton, Osborne Bay RV Resort πŸ‘‰πŸ½πŸŒ§πŸŒ₯β›…οΈπŸŒ€β˜€οΈπŸ‘ˆπŸ½

10 juni 2019 - Crofton, Canada

De planning was om vandaag vroeg op te staan en te gaan rijden, maar eenmaal half 8 wakker geworden hebben we ons toch nog maar een keer omgedraaid. Het weer was wee somber vandaag en beloofde aan deze kant van het eiland geen tropische temperaturen.

Rond half 9 snel ons bedje uitgesprongen, even snel een douche en ontbijt, boeltje inklappen en vervolgens naar de receptie doorgereden.

We hadden niet de intentie om vandaag in één keer door te rijden naar Victoria. Gewoon omdat we pas laat in de middag zouden aankomen en nog geen flauw idee hadden waar we daar zouden kunnen overnachten en de campings in Victoria veel duurder zijn dan buiten de grote stad. 1e dag konden we dus net zo goed buiten Victoria overnachten om vervolgens de volgende dag nog een ruim uurtje door te rijden en daar bij Information Centre navraag te doen.

Ben voor we het park afreden even bij de receptie van Ucluelet Campground binnen gelopen en heb daar brutaalweg gevraagd of zij voor ons wilden bellen met Osborn Bay RV Resort in Crofton met de vraag of zij nog een plek voor een 27 ft. camper hadden. Het liefst fully hooked zoals ze dat hier noemen (volledige aansluiting op water, stroom en lozen toilet, douche en afwaswater). Er bleek nog plek te zijn. Normaal moesten we voor een reservering een aanbetaling doen, maar omdat de receptie belde werd het bij wijze van uitzondering geaccepteerd.

Gelukkig, hoeven we ons daar niet meer druk om te maken. Enkel het adres van de camping in onze navigatie zetten en dan β€œgaan met die πŸŒβ€.Β

Eerst nog Ucluelet uit en dan langzaam de Highway BC4 opdraaien richting het Oosten maar weer. Nog maar 218 kilometer en 3:31 uur te gaan voordat we de plaats van onze bestemming zouden bereiken. Eenmaal de Pacific Rim Highway opgedraaid begon het zachtjes aan te regenen. Daar gaan we weer.... πŸ™„ Na een tijdje stonden we weer stil voor het punt waar we op de heenweg ook al stil stonden in verband met wegwerkzaamheden. Een vriendelijke wegwerker met lang blond golvend haar onder zijn bouwvakkers helm (Freek vroeg zich op afstand af, of het nu een vrouw of man was πŸ˜‚) liep ons tegemoet met de mededeling dat de vertraging maar 10 minuten zou zijn. Langzaam maar zeker was de motregen overgegaan tot flinke regenbuien met dreigende grijze wolken boven de bergen. πŸŒ§πŸ’¦

Na verloop van tijd kwam de hele stoet weer in beweging en de rit ging steeds verder naar het oosten. Hoe verder we die kant opgingen des te meer klaarde het weer op ⛅️ totdat we uiteindelijk begin van de middag Port Alberni binnenreden en daar bij Walmart zijn gestopt voor nog enkele boodschappen en in de camper op de parkeerplaats hebben we geluncht.

Nog een klein stukje dan zijn we op de plaats van onze bestemming. Weer ging de reis verder richting Nanaimo, waar we 2 jaar eerder hebben gestaan.Β  Het weer werd steeds beter en beter. Kachel was onderhand al uit, raampjes werden opengedraaid en lucht was ondertussen blauw! πŸ˜ƒπŸ˜Ž πŸ‘πŸΌ

Even na 3 uur draaiden we de Osborne camping op. Hebben hier vervolgens ingecheckt en alles weer aangesloten en slaapkamer en zitgedeelte uitgeschoven. Inmiddels de wifi gecontroleerd en onze berichtjes gelezen en blog van gisteren gepost.

Zit nu heerlijk voor de camper in de zon (jullie lezen het goed) 🍷 met uitzicht op een mooie baai, de pier met een zonet vertrokken Ferry en 2 bootjes ⛡️⛡️ die sloom liggen te dobberen voor de kust.

Zo maar eens eten maken en plannen maken voor morgen. In Victoria is zoveel te zien en te doen. Overweldigend gewoon dus een goede voorbereiding is het halve werk.

Tot laters maar weer..... πŸ˜‰

D5D6E29E-D88C-46D4-8D48-EDCC86853B2324A1EADD-3954-4A8C-AEF0-5ACB04A23D7E16B0174E-289A-4B5D-B628-3AB91F47FBB6

1. Rob grunsfeld:
    11 juni 2019
    Wat een super mooie fotos allemaal. Mooi geschreven veel plezier
  2. Marianne B:
    11 juni 2019
    Prachtige verhalen en foto's weer. Laat de volgende maar weer doorkomen... ;-)
    Geniet nog maar lekker van de komende week een veel plezier. Het is jullie van harte gegund.
  3. Lobke:
    11 juni 2019
    Leuk om jullie avonturen mee te beleven op afstand en de foto’s zien er prachtig uit!