Dag 1: Vertrek Texel ⛴🗼⛵️

28 september 2020 - De Cocksdorp, Nederland

De wekker liep Vanochtend al om half 7 af. We hadden om 9 uur in Heerhugowaard bij onze vrienden afgesproken. Bak koffie en dan met zijn allen in één auto door naar Den Helder om daar de boot op te rijden richting Texel. Dit jaar hebben we onze vakantieplannen in verband met het Corona-virus op enig moment omgegooid. Wat in eerste instantie Luxemburg in combinatie met de Duitse Moezel zou worden is op enig moment toch omgegooid. Rare tijden, links en rechts verplicht mondkapjes, 1,5 meter afstand houden, overal reserveren en ga zo maar door. Dan maar in eigen land. Nederland is immers ook mooi alleen moet je het weer wel mee hebben. Even voor half 11 reden we de boot op en kort daarop vertrok de boot om nog geen 20 minuten later weer aan te meren op Texel.

Onze vrienden Fred & Indira hadden via vrienden een huisje op De Cocksdorp kunnen reserveren nog geen 20 km van de boot verwijderd. Het huisje staat op vakantiepark De Krim middenin een mooi natuurgebied in de buurt van een golfpark. Na alle tassen te hebben uitgeladen het huisje van binnen eens verkent. Dit blijkt van alle gemakken voorzien en de keuken inventaris is meer dan een gemiddeld vakantiehuis. Eerst maar eens onze bedden opgemaakt om vervolgens een boodschappenlijstje te maken en nog een kop koffie.

Ik het dorp hebben we de eerste levensbehoeften bij de Plus gehaald en vervolgens snel weer terug naar ons huisje. Nog even wat eten en dan maar eens het park bezoeken. Het blijkt van alle gemakken voorzien. Zwembad, lasergamen, kapper, winkeltjes, restaurant enz. Uiteindelijk zijn we in het centrum van het park wat wezen drinken. Freek en Indira werden geïntroduceerd met een erg zachte en kruidige Texelse gin en Fred en ik een “Skuumkoppe”.

Zo grauw als de dag begon zo zonnig werd het In de loop van de middag.  De zon brak door en de jassen gingen uit, na te hebben afgerekend hebben we nog een heerlijk stuk gewandeld buiten het park, langs een schitterend golf terrein door de natuur. Voor vanavond hebben we een tafeltje gereserveerd bij Restaurant Quinty’s in de Koog om onze vakantie in te luiden. Morgen moeten we op tijd op want we gaan met de garnalenkotter mee de zee op. Het zal mij benieuwen.

Fijne avond allemaal en wie weet tot morgen maar weer. 😉

1. Serena:
    28 september 2020
    Wat onwijs mooi daar en heel gezellig!!! Geniet er van!😘