Dag 3 : Golf clinic 🏌🏼‍♀️🏌🏼‍♂️& Texels Bierbrouwerij 🍻

30 september 2020 - De Cocksdorp, Nederland

Vandaag stond een Golf Clinic op de agenda. Vanochtend na het douchen dus met zijn vieren een snel ontbijt om vervolgens naar Golfbaan De Texelse te wandelen. Na te hebben ingecheckt werd ons verzocht om buiten te wachten op onze leraar Jan die even later vrolijk kwam aanwandelen. Na zich te hebben voorgesteld vroeg hij een ieder wie er al eens eerder had gegolft en of we links- of rechtshandig waren. Afhankelijk daarvan kreeg je een links- of rechtshandige club uitgereikt om vervolgens naar de driving range te lopen. Dit is een oefenterrein voor golfspelers waar meerdere afslagplaatsen naast elkaar liggen. Jan gaf ons eerst de nodige uitleg over houding, hoe je een club moest vasthouden en hoe je moest slaan. Vervolgens mochten wij in groepjes van twee het uitgelegde in praktijk brengen met de uitdrukkelijke waarschuwing dat de andere persoon ver achter de golfer moest blijven in verband met een eventuele verdwaalde golfclub. Zo eenvoudig als het lijkt, zo moeilijk blijkt de werkelijkheid. Hilarisch om te zien hoe we misten of de golfbal een hele ander hoek in sloegen dan bedoeld. Telkens op nieuw wordt je bewust gemaakt van je houding en dat je de swing niet vanuit je polsen maar vanuit je schouders en heupen moet laten plaatsvinden. Makkelijker gezegd dan gedaan. De mannen ging het in ieder geval beter af dan de vrouwen. Na zo’n 1,5 uur zat het erop. Sommigen gingen nog door naar par 3 (een oefenbaan met verschillende obstakels als hoog gras, sloot,  bomen enz.). In verband met nog een tweede uitje die dag naar de Texelse bierbrouwerij kwam het er daar bij ons niet meer van. Jan gaf aan dat wij dus nog even mochten blijven oefenen op de Drive range en, nadat alle golfballen op waren, liepen we terug naar het clubhuis met het idee om een bak koffie te nemen. Helaas, Corona had weer roet in het eten gegooid. Kantines van clubhuizen mochten niet langer open blijven. Vreselijk vervelend voor de nodige sportverenigingen die een groot deel van hun inkomsten op deze manier als sneeuw voor de zon zien verdwijnen.

20200930_121636

Eenmaal thuis aangekomen hebben Indira en ik snel een boodschappenlijstje in elkaar geflanst en zijn snel door naar het dorp gereden om de boodschappen voor vanavond en morgen te halen. Scheelt weer tijd voor andere leuke dingen.

Na de lunch zijn we er voor wen tweede keer op uit getrokken. ‘s Middags stond een “rondleiding” met uitleg bij de Texelse bierbrouwerij op het program. Leuk en leerzaam met aansluitend een bierproeverij. Ook heer was Corona weer spelbreker want een heuze “rondleiding” langs alle koperen bierketels en andere instrumenten zat er niet in. Daarentegen gaf onze host Paul de nodige uitleg over het Texels bier in een aparte zaal met daarbij de nodige vragen om onze hersen te laten kraken. Aansluitend werd een film getoond met als afsluiting een proeverij in het aansluitend café. De schapenboer woonachtig naast deze brouwerij had de proeverij voorzien van iets extra’s in de vorm van een heerlijke geitenkaas, lamsworst, olijven en gerookte amandelen. Prima combinatie. Ondertussen was het buiten grijs en kil geworden en had het wat geregend. Tijd om op huis te gaan en thuis lekker de open haard aan te steken 🔥 en een spelletje te doen.

De keuze is reuzeBij de spijker beginnen... 🍺🍺🍺🍺

die middag hebben we voor de eerste keer leren Tokken. Een variant op het Keezen-spel maar toch weer met wat andere spelregels waar je goed je kop bij moet houden.

Indira heeft vanavond gekookt dus ga zo aan tafel en vanavond even helemaal niks. Lekker luieren en morgen zien we wel weer. De weersverwachtingen beloven niet veel goeds dus voor nu.... fijne avond en wie weet, tot morgen maar weer. ☺️

1. René:
    30 september 2020
    Lees nu je blogs pas, zag ze toevallig in de spam map.
    Ondanks het iets mindere weer vermaken jullie je prima!
    Geniet er nog even van!
  2. Adriaan Borsjé:
    30 september 2020
    Mmmm, die bierbrouwerij komt me bekend voor :) Niet zo ver van Den Burg, klopt?
  3. Familie Heck:
    1 oktober 2020
    Klopt Adriaan maar door Corona mochten we de brouwerij van binnen verder niet bezoeken.