Dag 4: Uitslapen en spelletjes marathon ☺️🌧☔️🎲

1 oktober 2020 - De Cocksdorp, Nederland

Vanochtend hebben we heerlijk uitgeslapen. Rond 10 uur gingen onze luiken 👀 open en ben langzaam aan maar eens opgestart. Wassen, aankleden en gezellig met zijn allen ontbeten. Indira wilde koste wat het kost nog een Staatslot kopen. Je wist immers maar nooit, je zou maar een prijs winnen. Als je niet aanschaft, weet je zeker dat je ook niets wint. Afijn, neem voor ons dan ook maar een Staatslot mee (nog nooit eerder aangeschaft) zolang het nummer maar eindigt op nummer 87. Geen idee waarom, maar dat voelt goed. Freek en ik zijn gaan afwassen terwijl Fred en Indira met de auto vertrokken richting het dorp. Het bleek achteraf nog niet zo eenvoudig een Staatslot te bemachtigen. Uiteindelijk bleken ze in Den Burg geslaagd en toen huiswaarts gekeerd. Vandaag was het mijn beurt om te koken. Terwijl die 2 weg waren heb ik ballen gehakt staan braden en heb ik verder het nodige voorwerk gedaan.

De ballen van Jonnie Boer

Die middag hebben we het rustig aangedaan met een spelletje Tokken, wat ik inmiddels wat beter onder de knie krijg, en aansluitend tussen de regendruppels door, nog een stuk gewandeld over het park. Het park ligt mooi gelegen tussen het groen. Familiebungalows worden afgewisseld door luxe stacaravans en grote Clampings. Links en rechts omlijst door mooie waterpartijen. Uiteindelijk zijn we na 45 minuten weer verzopen thuis aangekomen.

These shoes are made for walking 🥾🥾

Spelletje Tokken weer op tafel gezet, vergezeld van een hapje en een drankje en na de nodige spelletjes hebben we nog de open haard aangestoken. Het regende immers aan één stuk door dus... gezelligheid kent geen tijd. Na 3 keer verliezen en 1 keer winnen uiteindelijk de boel aan de kant geschoven en de aardappels opgebakken en de sla afgemaakt. We hebben het ons prima laten smaken vanavond. Nu aan een kop koffie en vervolgens een revanche. Wordt tijd dat de mannen worden ingemaakt.

Weer een nieuw bordspel geleerd, Tokken

Tot morgen maar weer en alvast een fijne avond!

1. Marianne B:
    1 oktober 2020
    Een echt Hollands weer dagje. Maar genieten doen jullie!