Ophalen camper en Vancouver-stad 🌎

30 mei 2019 - Burnaby, Canada

Gisteren is een latertje geworden. ⏰

We zouden rond half 3 worden opgepikt door een chauffeur van CanaDream. Omdat we uiterlijk om 12 uur moesten uitchecken, hadden we onze koffers tijdelijk achter de receptie geparkeerd en hebben we onze tijd verdeeld tussen hangen aan de bar en wat rondwandelen in en om het hotel. Telkens terugkerend naar het hotel voor het geval de chauffeur er eerder zou zijn dan afgesproken. Het half uur wachten werd uiteindelijk een uur en omdat ik steeds meer ging twijfelen of ik het wel goed begrepen had, heb ik uiteindelijk maar weer opnieuw gebeld. Volgens de juffrouw aan de andere kant van de lijn zou de chauffeur zich hebben gemeld bij de receptie van het hotel maar wij zouden al hebben uitgecheckt (wtf!). We hadden aan een stuk door voor de deur van de ingang gezeten en niemand heeft ook maar naar ons gevraagd! Of we zo vriendelijk wilden zijn een taxi te nemen naar CanaDream, de rekening te betalen, dan werd dit vervolgens wel weer met ons verrekend. Dus zo gezegd, zo gedaan.

Na ruim een half uur met een Iraanse taxichauffeur dwars door de stad te zijn gereden, zijn we uiteindelijk gedropt op de plaats van bestemming. Daar hebben we vervolgens alle papieren en andere formaliteiten ingevuld, nog een demonstratie gekregen hoe de camper werkte (wisten we nog van de vorige keer) en toen werd ons de sleutels overhandigd en ons veel plezier gewenst.

Dankzij de nieuwe offline app waren we snel op de plaats van bestemming. Burnaby Cariboo RV Park. Hier hadden we 2 jaar geleden ook al eens gestaan dus inchecken, installeren en alles aansluiten verliep nu extra snel. Die avond snel iets gegeten, koffers uitgepakt en uiteindelijk doodmoe in slaap gevallen.

Donderdag 30 mei

Uiteraard zijn we nog niet helemaal gewend aan het nieuwe tijdschema dus vanochtend al voor 06:00 uur wakker. Hmmm... veel te vroeg dus nog maar een keertje omgedraaid om vervolgens om 09:30 uur wakker te schrikken! Snel opgestaan, wassen en in de kleren. Na het eten direct door naar de receptie gelopen om daar wat informatie in te winnen over kaartjes voor de hop-on hop-off bus en  de SkyTrain.

Voor het eerst dat Freek eens voor korting in aanmerking komt. Gezien zijn behaalde leeftijd van 65+ heeft hij recht op maar liefst 10% korting op het openbaar vervoer. Het moet niet gekker worden! 😂😂😂

Na zo’n 45 minuten met de SkyTrain zijn we uiteindelijk op onze eindbestemming “Waterfront” uitgestapt. Dit is een levendig stukje Vancouver met veel gezellige winkels, restaurants, barretjes en tal van toeristen. Na een tijdje te hebben rondgewandeld zijn we uiteindelijk op de hop-on hop-off bus gestapt die ons langs veel verschillende bezienswaardigheden heeft gereden.

Het Vancouver Convention Center, Vancouver Lookout (een enorme toren met een 360 graden uitzicht over de stad en luxe restaurant), de beroemde stoomklok in Gastown, Chinatown (waar vindt je die niet) en uiteindelijk gestopt bij het mega luxe Fairmont Hotel Vancouver met zijn luxe inpandige winkels als Prada, Gucci enz. enz.

Die middag heerlijk verder rondgelopen door onder andere Grandville Market (mijn favoriete plek)  om uiteindelijk einde middag moe neer te ploffen op het terras van een van de vele gezellige tentjes midden in Gastown met uitzicht op Gassy Jack Statue (deze zeeman zette als eerste voet aan wal in 1867). Daar hebben we nog heerlijk nagenoten van het mooie weer, de mensen, een hapje en een drankje.

Na afloop zijn we doodmoe terug gewandeld naar de SkyTrain om vervolgens weer 45 minuten terug te reizen. Die avond zijn we vol van nieuwe indrukken op tijd ons bed ingedoken. Morgen een nieuwe dag.

Welterusten! 🌛

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marjanne nieuwboer:
    Top, verder genieten xx
  2. Carlo Zechiel:
    31 mei 2019
    En wat leuk dat Freek kan genieten van zijn pensioen ‘s leeftijd. Heel veel plezier Fam Heck en ik blijf jullie volgen
  3. Bob Van der Vliet:
    31 mei 2019
    Ik raad aan om voor wat betreft toeristische attracties zoveel mogelijk laat in de dag te gaan zodat he niet wemelt van toeristen!! :).
  4. Moon:
    Wat een dag Marianne. Heel veel plezier! Ik volg jullie 😘
  5. René:
    1 juni 2019
    Als jullie dit tempo volhouden zijn jullie na terugkomst hard aan vakantie toe!
    Geniet er van!
  6. Familie Heck:
    1 juni 2019
    @Bob, het valt tot nu toe reuze mee qua drukte en de toeriste attracties. Zowiezo hebben we niet voor de Capilano Bridge gekozen maar hebben we een groot deel van onze dag in Stanley Park en het aquarium doorgebracht. Aansluitend een heerlijke lunch. Nu staan we bij BC Ferrie om zo de boot oo te gaan naar het eiland. So far so good 👍🏼😉
    @René, het valt allemaal reuze mee. Don’t worry. Het zijn wat opstartproblemen geweest. Alles loopt nu op rolletjes.