Dag 19: Wandelen, hangen en verrassing onder de deur 📩

29 oktober 2023 - Kuta, Indonesië

Vandaag weer een hangdag. Normale tijd opgestaan, rustig ontbeten, langzaam terug naar onze kamer met de vraag "wat zullen we vandaag eens gaan doen". Omdat Putu niet meer beschikbaar is, en wij wel zo'n beetje alle bekende attracties hebben gezien op het eiland (we zullen ongetwijfeld hier of daar nog wel een tempel of waterval hebben gemist) en het verkeer ook niet uitlokt om op eigen houtje een taxi te nemen, voelde we meer om in Kuta te blijven.

Dan maar weer een strandwandeling, maar dan wel één de andere en minder drukke kant op. We zien wel waar we uitkomen en tot hoe ver we zin hebben. Eerst liepen we een heel eind over de boulevard maar aangezien het wegdek steeds slechter werd, zijn we verder gelopen via het geplaveide pad op het strand langs de rijen kleine kraampjes waar vrouwen met kettinkjes en sarongs en mannen met drankjes, kokosnoten en verhuur van parasols, ligbedden en zitzakken proberen hun korstje bij elkaar te scharrelen. Alles straalt hier zo'n andere sfeer uit dan thuis. Stress lijken ze niet te kennen. Iedereen hangt wat voor zijn eigen tent of hut of zit op zijn/haar telefoon, weer anderen spelen wat gitaar of kleppen bij elkaar. Hier heerst niet bepaald een 9 tot 5 mentaliteit.

20231029_11264420231029_112915

Na een heel eind te hebben gelopen zijn we bij hetzelfde tentje van vorige week met de vel gekleurde parasols neergestreken. De hele aankleding straalt Zuid-Amerika uit. Zo hebben we hier een lekkere mango smoothie genomen een tijd lang gezeten, uitkijkend op zee.

20231029_113352

Na verloop van tijd werd het wel erg warm en zijn we langzaam maar zeker het hele eind weer terug gelopen en hebben we de middag min of meer op ons balkon, dan weer afwisselend binnen in de airco, rondgebracht.

Begin van de avond wilde nog een keer gaan eten in de hoteltuin. Mede omdat we na elk diner wel een kortingsbon krijgen die ons het recht geeft om bij een volgende bestelling korting te bedingen op de rekening. Dit keer was onze korting maar liefst 170.000 IDR (zo'n 10,36).  Toen Freek de deur wilde uitstappen lag er een brief onder de deur door geschoven. Na opening bleek dit een brief van het hotel waarin zij ons bedankten om ons als gast te hebben gehad maar datb morgen onze vakantie al weer ten einde was en of we nog op- en of aanmerkingen hebben voor het hotel ter verbetering met daarbij de totale rekening van de afgelopen 3 weken. Dat laatste vond ik niet zo vreemd maar dat morgen onze laatste dag zou zijn, begon ik nu toch heftig in twijfel te trekken. Naar mijn idee zouden we pas dinsdag naar huis gaan en woensdag thuis komen. Echter bij het checken van de tickets bleek ik door als deze tijdverschillen behoorlijk in de war te zijn. We vliegen wel dinsdag maar om 00.05 uur en dus niet een dag later. Ook komen we niet woensdag middag aan maar dinsdag middag om 12.35 uur als alles mee zit. Pfff... maar goed dat we deze brief vanavond nog onder ogen zijn gekomen anders was het morgen stressen.

Vanavond hebben we dus extra genoten van ons laatse Balinese avondmaal en ijskoffie. Zo nog even een laatste drankje doen hier om de hoek waar elke avond een live band speelt (vanavond Beatles) en dan morgen alles in de koffer. Freek zei al dat Emirates wel een aanhangwagen mag hebben voor alle extra souvenirs. 🤣🤣🤣

Voor zover weer onze blog. Wellicht schrijf ik morgen nog een paar regels maar ik hoop dat jullie weer genoten hebben van al onze verhalen. Ik wil jullie alvast bedanken voor al jullie lieve reacties. We missen iedereen thuis toch wel en zijn blij als we ze zo weer zijn. 💞

Sampai jumpa lain waktu!🖐🏼

1. Marianne B:
    29 oktober 2023
    Nou, dat is zeker verrassing! Maar goed dat je er op tijd achter kwam... Twee nieuwe tickets kopen is niet wat je wil. Goede terugvlucht alvast gewenst.
    Bedankt voor de verhalen en de prachtige foto's. Ik heb ervan genoten.
  2. Rob grunsfeld:
    29 oktober 2023
    Leuk hoor!!! Veilige terugvlucht en wellicht tot snel
  3. Tanja:
    29 oktober 2023
    Wat een stunt! Goede reis!
  4. Indira:
    Gelukkig komen jullie er nu achter 🙈. Goede ✈️ Terug 😘