Dag 16: Strand en Tepanyak 🏖🥣⛩️

26 oktober 2023 - Kuta, Indonesië

Nu ik deze blog schrijf realiseer ik mij dat het grootste deel van onze vakantie er al weer op zit. Morgen al weer vrijdag en de laatste keer dat we met Putu op stap gaan. Putu vertrekt zaterdag met zijn vrouw naar zijn woning in Noord-Bali om daar weer de een of andere ceremonie bij te wonen. Hij woont enkel in Seminyak omdat hij hier meer werk heeft maar woont samen met zijn vrouw op 1 kamer waar zowel gewoond, gekookt alsook geslapen wordt. Wij kunnen ons dat haast niet voorstellen maar, ondanks onze klaagzang, hebben wij het maar goed in Nederland met al onze sociale voorzieningen.  Morgen heeft Putu één dag inkomen, maar het komt ook voor dat hij de daarop volgende dagen geen klanten kan krijgen en dus geen inkomen.

Afijn, vandaag was nog even een "niets doen" dag. Vanochtend na het ontbijt nog even op het balkon een review geschreven voor Mr. Win en hem de foto's geappt die ik hem beloofd had en toen onze tas gepakt voor het strand.

We hebben hier een aantal uren heerlijk geluierd/gezond, Freek wat gezwommen maar de golven waren hoog en de stroming sterk en heerlijk aan mijn 4e boek begonnen. Dit keer het eerste boek van De zeven zussen. Maia, van Luncinda Riley.

Rond een uurtje of drie zijn we langzaam terug gelopen naar onze kamer en heb ik het bad vol laten lopen. Ik ben normaal geen badmens en we hebben ons bad jaren geleden eruit laten slopen maar vandaag was het toch wel even lekker na zo'n warme dag op het strand.

20231026_180525

Om 18.00 u moesten we op de 2e verdieping zijn voor ons Tepanyaki avontuur. We zaten vanavond in Totaal met 6 man aan de bakplaat verdeeld over 2 koks. Het was een waar feest en we hebben dan ook vreselijk gelachen. Gegoochel met Messen, eieren en zoutstrooiers waarvan ik een filmpje ga proberen te delen. Het eten was heerlijk en het lijkt toch zo simpel. Maar dat is typisch Japans, eenvoud. Less is more.

20231026_19054120231026_192445

Nu weer terug op onze kamer uitbuiken en niet te laat gaan slapen want Putu staat hier morgen om 10.00 uur om ons naar Turtle eiland te rijden en naar onze laatste tempel in het Zuid-westen van het eiland nl. Uluwatu. Maar voor nu....

20231026_203152

Selamat tidur 💤💤💤

1. Marianne B:
    27 oktober 2023
    Wat een belevenissen allemaal. Geniet er nog van zolang het kan.