Dag 15: Luieren, lezen en massage 📚

25 oktober 2023 - Kuta, Indonesië

Omdat we de afgelopen dagen alleen maar bezig zijn geweest was het vandaag weer een rustdag. We hebben heerlijk uitgeslapen en moesten ons nog haasten voor het ontbijt want de eetzaal sluit om 10.00 uur. Na het ontbijt verlieten we de eetzaal en op de weg terug zagen we een alleraardigst kraampje met mooi met de hand beschilderde houten eieren met allerlei Balinese voorstellingen. Daar even gekeken en wat leuks meegenomen voor thuis (waar gaan we dat nu weer laten) 🤣 en toen maar snel terug gelopen naar onze kamer. De rest van de dag hebben we enkel gelezen, mijn vakantieblog geschreven over de afgelopen 2 dagen en hebben we onze stijve en stramme spieren los laten masseren. De bedden zijn hier minder en ik mis dan ook vreselijk mijn eigen matras. Een massagepakket hier van rug/schouders/nek/hoofd en voetreflexzone massage alles bij elkaar hier duurt 1,5 uur en kost 180.000 IDR, omgerekend is dat zo'n 11 euro. Het is het  meer dan waard en voelt als een echte verwennerij.

's Avonds hebben we in de tuin van het hotel een hapje Indisch gegeten met hun vaste live band op de achtergrond en hebben we meteen voor de volgende avond 2 plekken bij de Tepanyaki bakplaat gereserveerd wat boven de ontbijtzaal zit op de 2e verdieping. Als we wel eens dineren in de tuin horen we dikwijls een hoop gejoel en gelach boven ons hoofd waar de kok waarschijnlijk een ware show weggeeft. We zullen het morgen zelf gaan ervaren. Ben heel benieuwd. 😉

Nasi goreng pork