Eilandtour en door naar Comox 🌧🌂🌤🕶

5 juni 2019 - Comox, Canada

Vanochtend werden we wakker door het ruizen van de zee en het kletteren van de regen tegen onze camper. De eerder gezette wekker hadden we eigenlijk niet nodig en bij het afgaan, hen ik hem nog 5x gesnoozed  omdat ik nog zo lekker lag. Omdat we vanmiddag om 13:45 uur toch wel weer de ferry wilden halen, ben ik uiteindelijk maar met frisse tegenzin naast mijn warme bedje gesprongen. Grrr... gestoken door een mug! Waar zit dat rot beest! 🦟

Even snel onder ons de douche 🚿 🧽 gesprongen om wakker te worden, snel aangekleed en gegeten en nog een bak koffie om wakker te worden voor vertrek. Iets loskoppelen was vandaag niet nodig dus na de koffie konden we gaan rijden.

Eerst nog even achter de camper aanwijzingen geven of links en rechts de kust veilig was, en Freek zonder de zij- maar ook de bovenkanten te raken p, achteruit kon steken met dit 8 meter lange gevaarte op dit zachte bospad.

Nadat dit allemaal met succes gelukt was (hulde aan de chauffeur) ging de rit terug naar Saintula.

Het uitzicht vanuit de camper

Omdat het weer hier afwisselend regen maar dan ook weer droog was, hadden we geen strak omlijnde wandelplannen. We zouden het 24 kilometer lange eiland wel vanuit onze camper bekijken. Eenmaal het bos achter ons gelaten kwamen we langzaam maar zeker weer langs de kustlijn te rijden waar wisselend kleurrijke huisjes zich afwisselden met half in elkaar gezakte boot werven. Het was nu eb want de boten lagen op het droge midden tussen zeewier en andere prut. Ik heb hier de nodige foto’s van genomen die ik, overigens samen met foto’s van eerdere datum, vanmiddag voor vertrek terug naar Vancouver Island heb geplaatst. Dus voor diegenen die nieuwsgierig zijn, en zitten een paar hele mooie exemplaren tussen. Afijn..... ik dwaal af 🙄

Na zo’n 30 minuten varen zetten we weer voet aan wal bij Port McNeill. De vraag was nu alleen, waar gaan we overnachten? Aangezien het weer nu niet “je van het was” hadden we weinig zin om verder naar het noorden te trekken. De beslissing was snel genomen. We zouden weer terug naar het zuiden gaan. Aangezien de voorspellingen in het zuiden beter waren dan in het noorden. Ik heb uiteindelijk een wilde gok genomen en de wikicamp-app geraadpleegd. Deze, overigens erg fijne app, toont je tal van verschillende campgrouds. Zo hebben we gekozen voor Cape Lazo RV Campground even buiten de plaats Comox. Zo’n slordige 260 kilometer rijden.

Daar ging de rit weer zuidwaarts. Weer afgewisseld met kletterende regen 💦, maar na gelang we steeds zuidelijker gingen  werd het weer steeds droger en hadden we steeds meer blauwe lucht.

Cape Lazo RV & Campground

Uiteindelijk zijn we even voor zessen aangekomen op de plek van onze bestemming. Een super de luxe camping met nog genoeg ruimte. Kosten per nacht even CAD 47,00 (€31,00). Van alle gemakken voorzien (zie wederom de foto’s). Wasruimtes, speeltuin voor de kids, leeshoekje, grote BBQ enz. Vanavond hebben we na het eten nog even een heerlijke wandeling gemaakt om de omgeving een beetje te leren kennen. Eerst langs het strand en de straten langs het strand. Wederom schitterende huizen. Maar dit keer meer verzorgd en onderhouden dan in het Noorden.

Je ziet toch een duidelijk verschil. Daarna hebben we de camping beter verkend en nu dus lekker nog even mijn blog schrijven en de folders doorspitten die we van de vriendelijke dame van de receptie hebben gekregen. Morgen gaan we Comox beter verkennen.

Nog nog even relaxen en dan...... 🛌💤💤

1. René:
    6 juni 2019
    Hier duidelijk het voordeel van de camper, geen mooi weer? Andere kant op! Wat een mooi land is dat zeg, mooie foto's weer.