Wasdag & rustdag ๐Ÿ‘–๐Ÿ‘•๐Ÿ‘š๐Ÿงบ

6 juni 2019 - Comox, Canada

Vandaag moest ik echt 2x nadenken welke dag het nu precies was en heb ik maar even gecheckt om er achter te komen dat het vandaag niet woensdag 5๏ธโƒฃ maar al weer donderdag 6๏ธโƒฃ juni is. Dat betekent a) dat onze vakantie veel sneller gaat dan verwacht en b) het lichaam en de geest tot rust komt. En dat is een goed teken! Geen haast, geen stress het enige belangrijke waar we ons mee bezig houden is:

1. wat gaan we doen vandaag en

2.ย  waar/wat gaan we wat eten

Vandaag hadden we er echter รฉรฉn โ€œzorgโ€ bij. Wasgoed.... ๐Ÿ˜ ๐Ÿ˜‚ย Sokken๐Ÿงฆ, ondergoed en andere kledingstukken moesten hoog nodig eens door het sop gehaald dus met 3 zakken wasgoed, fles Sunil en een hand vol kleingeld rond 11 uur naar het washok getogen. Eerst alle instructies op deze mega machines doorgenomen voordat ik aan de slag ging. Heb nl. niet zoveel zin om babysokjes of rood doorlopen t-shirts van Freek over te houden. Eenmaal alles in de machine gekieperd een paar Loonies (1 dollar muntstukken) in de machine gedaan, hendel ingedrukt en starten maar. Over 40 minuten is alles klaar om vervolgens nog 50 minuten in de droger te laten draaien.

Die dag maar een beetje aangerommeld. We waren beiden nogal loom en hebben ondertussen samen een bak koffie genomen, berichtjes op onze iPad gelezen, folders van de camping doorgespit en TripAdvisor geraadpleegd.ย

Nadat alle was droog was, de hele berg weer opgevouwen en de camper in gekieperd het was tijd voor wat leukers.ย

Die middag zijn we met onze camper naar Courtenay gereden, en hebben we daar een tijdje langs de winkeltjes rondgeslenterd. Nog wat gedronken bij een ambachtelijke bakkerij annex chocolaterie โ€œHot Chocolatsโ€ vervolgens nog wat verder gewandeld maar uiteindelijk hebben we er maar voor gekozen om terug te keren naar de camperย  en door te rijden naar de Black Vin Pub. Het weer werd nl. steeds frisser en bewolkter.

Dit restaurant was ons op de camping van harte aanbevolen en dus hebben we de dame van de receptie maar om 19:00 uur laten reserveren. Dan maar een uurtje eerder daar. Nemen we eerst nog maar een drankje en kunnen we genieten van het uitzicht.

De aanbeveling was niks te veel gezegd. Het eten was werkelijk heerlijk. Freek en ik hebben beiden Sockey zalm gegeten, met een glaceerde wortel met gembersaus. Normaal heb ik niks met gember, maar dit was echt te lekker. Na afloop nog een heerlijk toetje en de rest van de avond in de camper uitbuiken. Morgen maar weer eens een normale dag met meer beweging. Vanavond hebben we hier geen fut meer voor.

The Black Vin, ComoxSokey Zalm met wortel in geglaceerde gembersaus

Tot morgen maar weer.... Liefs van ons 2-en ๐Ÿ˜‰

Freek & Marianne ๐Ÿ–๐Ÿฝ

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

Fotoโ€™s

1. Arno:
    7 juni 2019
    Ik ben toch zo verschrikkelijk jaloers maar ook blij voor jullie. Wat een belevenis daar in het mooie Canada.