Naar de westkust ๐Ÿ„๐Ÿฝโ€โ™€๏ธ๐Ÿšฃ๐Ÿฝโ€โ™€๏ธ๐Ÿง—๐Ÿฝโ€โ™‚๏ธ๐Ÿ„๐Ÿฝโ€โ™‚๏ธ

8 juni 2019 - Ucluelet, Canada

Vanochtend hebben we het rustig aan gedaan. Rond 09:00 uur onder de douche, iets minder warm aangekleed vandaag vanwege het beter uitziende weer en vervolgens ontbeten. Nog even een koffie en dan ons boeltje inklappen om vervolgens te vertrekken.

De rit ging vandaag naar de Westkant van dit eiland wat vooral bekend staat om zijn sportieve bezigheden als surfen, kajakken, klimmen, walvissen/orkaโ€™s spotten, vissen en hiken (wandelen). Ook heeft de Pacific Rim, het deel waar wij naar toe willen, een fantastisch tropisch regenwoud waar je geweldig kunt wandelen.

De westkust, tussen Tofino & Ucluelet (wat ik nog steeds niet kan uitspreken) bestaat voor een groot deel uit oerbos met aansluitend een ruige Pacific kustlijn. Omdat we hier 2 jaar geleden al verbleven, hadden we de planning om terug te keren naar de enigszins โ€œhoog hippie gehalteโ€ย  camping Surf Junction Campground. Deze camping ligt zeer mooi gelegen vlak bij zee.

Rond 11:00 uur draaiden we de camping af. De verwachtte aankomsttijd was rond 16:15 uur. De weg ging via Highway 19 en 19A (de oude weg langs de kust) naar het zuiden totdat we afsloegen naar de Highway 4 die ons dwars door het binnenland stuurde langs steeds meer bosrijke en bergachtige omgeving.

De weg liep al slingerend, stijgend en weer dalend steeds verder naar het westen. Af en toe links en dan weer recht half droge rivieren passerend en over bruggen en langs grote diep azuurblauwe meren. In een wat grotere plaats Port Alberni zijn we even gestopt om bij Walmarkt onze boodschappen te doen. Deze megastore verkocht niet alleen groenten, fruit en andere dagelijkse boodschappen, maar ook campingsfullen, autobanden tot TVโ€™s en andere audio apparatuur.

Wat me werkelijk verbaast is dat ze hier zoveel meer van alles hebben dan in Nederland en dikwijls een stuk goedkoper. Mega luxe slaapzakken (tot-29 C) met dubbele binnenvoering voor nog geen 30 euro. Geen 5 soorten Pizzaโ€™s maar 25-30 soorten Pizzaโ€™s in alle smaken, om over toetjes en andere aanverwante zuivelproducten in alle soorten en maten maar niet te spreken.

Na te hebben afgerekend zijn we onze camper weer ingestapt en hebben we eerst nog even geluncht om vervolgens weer door te rijden. Op nog geen 30 kilometer voor Ucluelet was er file in verband met wegwerkzaamheden. Even een omleiding maken is geen optie op deze tweebaans wegen de berg op en af. Dus tijdje stil gestaan. Nadat de wegenbouwers weer wat werk hadden verzet, kregen we het teken weer te mogen gaan rijden. En verder ging de reis richting het Westen. Nadat we de laatste wegwerker passeerden werd ons nog een โ€œnice dayโ€ gewenst. De mensen zijn hier allemaal zo vriendelijk en zo relaxed. Hij is gewoon opvallend hoe anders er hier met elkaar wordt omgegaan.

Eenmaal in Ucluelet aangekomen zijn we eerst even gestopt bij het Pacific Rim Visit Center (soort plaatselijke VVV) om daar wat informatie in te winnen en kaarten van de omgeving mee te nemen. Vervolgens was het nog geen 3 minuten doorrijden naar Surf Junction Campgroud. Eenmaal aangekomen hebben we de Camper voor de receptie geparkeerd en zijn naar binnen gelopen. Of er nog plek was voor die dag en wellicht voor morgen. Helaas, gezien de lengte van onze camper hadden ze geen plek meer voor vandaag. Alles was al volgeboekt. Pfff.... is dat even tegenvallen. en dat voor begin juni. Dat is dus de andere kant van de medaille als je niets van tevoren plant. Maar afijn, zij wisten nog wel een andere camping, nog geen 5 kilometer verderop. Zij hadden meer plekken.

Eenmaal aangekomen bij Ucluelet Campground bleek er nog wel plek voor ons maar niet meer hooked-up (water & elektra niet aangesloten) en dus moesten we over op propaan gas (LPG). Prima, we hebben toch die mogelijkheid en gelukkig hadden we vanochtend al het vuile water al geloosd dus konden we vrij uit onze eigen watervoorraad tappen.ย

Vanavond hebben we in de camper zelf gekookt en lekker buiten aan de picknick tafel opgegeten. Vervolgens voor wat wifi naar de receptie gelopen omdat deze hier bijna nergens op de camping te vinden is. Eenmaal bij het begin van het park aangekomen, vreselijk gelachen om alle Nederlanders die daar op het bankje voor de receptie als een stel โ€œhangjongerenโ€ bij elkaar zaten op zoek naar wat internet. Onder het mom โ€œde jeugd van tegenwoordig zit altijd maar op zijn telefoonโ€.

Daar aan de praat geraakt met 2 Tilburgers die hun reis er al bijna op hadden zitten maar het nodige aan de camper hadden van de ANWB. Ben daar blij dat wij dit allemaal via GoCanada hebben geregeld. Bovendien zijn zij via Seattle (USA) gereisd omdat dit goedkoper zou zijn, met een overstap. Al met al hebben zij veel meer betaald dan wij en zijn enkel maar aan het regelen geweest. Verder hebben we onderling nog de nodige tips en trucs uitgewisseld en hebben we uiteindelijk rond 22:00 uur afscheid van elkaar genomen omdat het gewoon te koud werd buiten.

Nog even een slaapmutsje en dan naar bed. ๐Ÿท๐Ÿฅƒ ย Morgen maar weer eens Ucluelet bezoeken. Kijken wat er allemaal te zien en te doen is.

Trusten!

1. Marjanne nieuwboer:
    10 juni 2019
    wat geweldig allemaal,ik zou zo niet meer eten drinken,winkelen,het meest in mijn bed blijven,dan geld hebben en vertrekken,xxxxxxxxxxxxxxx
  2. Familie Heck:
    11 juni 2019
    Uhhh.... @Marjanne, nog maar een paar nachtjes en dan ga jij naar een hele mooie stad die bruist van het leven Parijs! ๐Ÿท๐Ÿท