Dag 6: Illusiemuseum, Praag

4 juli 2023 - Praag, Tsjechië

Vanochtend niet bepaald vroeg ontbeten. We waren pas rond 10.00 u beneden en waren eerst toe aan een dubbele espresso en een lekker vega ontbijt. Vandaag hadden we geen echte planning en ook niet mega veel zin om de halve stad weer door te slenteren dus hadden we de planning om maar eens het Illusiemuseum te bezoeken. We zagen van de week billboards langs de weg met reclame die ons wel erg leuk leek en dus.. waarom ook niet. Bovendien was het op nog geen 10 minuten lopen van ons hotel.

Eenmaal aangekomen stond daar een kleine rij met ouders en hun kinderen. We twijfelden nog even of dit wel wat voor ons was, maar hebben uiteindelijk besloten toch maar naar binnen te gaan. Alles draait hier in dit museum om illusies en gezichtsbedrog., zo lijkt het alsof je zweeft onder de handen van een goochelaar, in een kamer staat met iemand anders waarbij de ene persoon een reus lijkt bij de ander. Weer een ander plek lijk je wel te zijn onthoofd en lig je op een schaal tussen fruit en ga zo nog maar even door. Ook diverse trucjes met een kaleidoscoop en bewegende beelden door verschillende plaatjes snel achter elkaar te laten zien. We hebben erg gelachen en ons uitstekend vermaakt.

Dag 5: Marianne Pavlova in De stervende zwaan 😂Dag 5: De dwerg en de reusDag 5: Freek op de torenspitsDag 5: Het Illusiemuseum

De rest van de middag hebben we lekker door de stad gezworven, door de Jodenwijk, langs pleinen en als onze voeten even niet meer wilden, een terrasje opgezocht en een frisse versnapering genomen. Helaas bleek het Jazzcafé wat we opzochten gesloten ondanks de andere berichten op het internet.

Eind van de dag zijn we weer terug naar ons hotel gelopen om daar even uit te rusten, ons op te frissen, onze spullen weer bij elkaar te pakken en op zoek te gaan naar een leuke Sushi-tent. Deze hebben we uiteindelijk gevonden. Sushi bar Made in Japan bleek naast de Ierse pub te zitten waar we van de week al waren voor de Formule 1. We hebben daar fantastisch gegeten, na een middagje vasten en we lieten het ons dan ook goed smaken, samen met een Japans glas bier. Na afloop zijn we één deur opgeschoven en hebben we nog een afzakkertje genomen bij de Ierse pub McCarty's waar op dat moment live muziek was.

Al met al weer een zeer geslaagde dag en toch weer 15.397 stappen gelopen (daar gaan mijn voornemens weer het vandaag wat rustiger aan te doen).

Gelukkig gat het met Freek zijn rug iedere dag wat beter. We gaan zien wat ons morgen weer brengt., 😉