Dag 3: Eindelijk aangekomen 🛬🌙

13 oktober 2023 - Kuta, Indonesië

Wil je wel niet geloven dat ik niet meer weet welke dag we leven. Woensdag 11 oktober vertrok ons vliegtuig met een kleine vertraging richting Dubai. We zouden daar met een tussenpoze van 2.40 u overstappen naar Denpasar maar de vlucht pakte anders uit. Eenmaal in Dubai aangekomen moesten wij van de een naar de ander hal via imposante liften van zo'n 5x5 mtr. met aan de buitenkant muren waar water naar beneden stroomde en wee verder via een metro naar een andere vertrekhal. Eenmaal overgestapt in de 2e Boeing 777-300 bleek er iets mis te zijn aan de motor en liepen we dus 2.30 u vertraging op. Ook al is de verzorging van de Emirates nog zo goed, 23 uur vliegen gaat je niet in de koude kleren zitten. Na 3,5 film te hebben gekeken en 2x avondeten en ontbijt was ik het meer dan zat. Na veel hangen en slapen kwamen we uiteindelijk rond 01.00 u aan op Denpasar. Dit keer in de rij maar nu voor onze koffers, visum (31 euro p.p.) en toen nog een laatste check. Eindelijk waren we dan door alle controles heen. Buiten stonden tientallen mensen met bordjes te leuren of je een taxi wilde hebben, kruisers liepen af en aan, maar wij waren op zoek naar het bordje TUI wat ik me nog goed wist te herinneren uit 2018. De chauffeur wachtte ons al op maar moest nog op 1 stel wachten alvorens hij door de drukke straten van Kuta mocht manoeuvreren, want ook 's nachts is er hier nog leven.

Eenmaal in ons hotel aangekomen hebben we  ingecheckt bij de balie en hebben we onze sleutel voor kamer 341 in ontvangst genomen. De kruier met al onze koffers ging ons voor. Kamers zij weer als vanouds met een mooi hemelbed, balkon, airco en badkamer van alles tropisch hardhout en marmer. We hebbende koffers gelaten voor wat het was. Tandjes poetsen en snel ons bedje in. Geslapen als een blok waardoor we onze eerste ontbijt al hadden gemist. We schrokken nl. even na 13.00 u wakker. Snel gedoucht en naar de prachtige tuin van dit hotel gelopen waar we samen heerlijk geluncht hebben met een BLT sandwich en een Cearsar salade vergezeld met een onwijs lekkere aarbeien milkshake (zelden zo lekker geproefd en zo puur) en een Komkommer-gember sapje (ook boven verwachting lekker en erg dorstlessend). Ons eerste plan om meteen het zwembad in te duiken hebben we nog maar even geskipt en zijn eerst wezen pinnen bij een ATM en aansluitend hebben we ons voor een kleine 8 euro p. p. laten masseren voor één uur. Wat een overweldigende luxe dit.

Na terugkomst hebben we onze welkomstcocktail in ontvangst genomen en aansluitend nog wat lekkers,  omdat het hier gewoon kan en om happy hour in te luiden (coctails halve prijs). Nu weer even terug naar onze kamer. Freek zag geen steek meer door zijn donkere zonnebril 😎. Om 18.00 u zakt de zon in zee 🌅 en binnen één uur is het hier pikke donker. Morgen maar eens alles goed bekijken en een luierdag aan het zwembad.

Voor Selamat Malam! 🙏

1. Jan:
    13 oktober 2023
    Ziet er allemaal schitterend uit en ik zie dat jullie je weer helemaal vermaken. Heel veel plezier nog en volop genieten!
    Groetjes Jan & Gon
  2. Rob grunsfeld:
    13 oktober 2023
    Heerlijk!!! Geniet maar lekker
  3. Miranda:
    19 oktober 2023
    Wauww wat super leuk jullie verhalen, geniet enorm van jullie mooie reis kanjer! Dikke knuffels, de Faasjes xxx