Afscheid Familie Nellen en doorreis richting Williams Lake

11 mei 2017 - Williams Lake, Canada

De eerste Kolibrie

Vanochtend vroeg opgestaan want vandaag was het tijd om weer ons kamp op te slaan en te vertrekken. Op naar Williams Lake, waar we de nacht zouden doorbrengen alvorens door te reizen naar het 2e adres waar Astrid had gewerkt.

Gisteren Ankie en Fenna al gedag gezegd en nu nog even langs Willem. Op uitnodiging of we nog een bak koffie wilden voordat we zouden vertrekken, met hem mee naar binnen gelopen. Daar alle dieren nog even lekker geknuffeld en een bak koffie gedronken. Op het moment dat we een laatste blik naar buiten wierpen, om nog even te genieten van dit oh zo vrije uitzicht, zien we voor het raam een kolibrie op en neer gonzen en drinken van het suikerwater dat Ankie had opgehangen. Dit zou de eerste zijn van dit jaar volgens Willem. Deze vogels overwinteren volgens Willem helemaal in Mexico en komen in het voorjaar terug naar Canada. Ken je je dit voorstellen?  Zo'n klein beestje...

Na de koffie afscheid genomen en de camper ingestapt en weer terug over het hobbelige pad de weg op. Vandaag was het een sombere dag. Afwisselend druilerig weer, dan weer wat zon (zonnebril op) en vervolgens weer een plensbui.

Rond de lunch gestopt in Quesnel en even geluncht en een ijskoffie genomen. Snel weer terug de camper in want we wilden door.

Rond 15:00 uur hadden we een camping gevonden op Stampede Campground in Williams Lake. Een plek waar in het midden Rodeo's gehouden worden en alles ademt hier een sfeer uit van cowboys. Het landschap is hier weer groener en er zijn ook meer loofbomen dan omgeving Vanderhoof.

Vanavond de camper eens een poetsbeurt gegeven. Afwas gedaan, toilet en keuken schoongemaakt, camper uitgeveegd en gedweild en na afloop gekookt.

Nu even mijn blog bijwerken (sorry Willem voor het pikken van je schitterende foto) en dan naar bed.

1. Rob grunsfeld:
    12 mei 2017
    Wederom leuk verslag. Super
  2. Familie Heck:
    12 mei 2017
    Hoi Robbie, hoe is het daar?
  3. Jan:
    14 mei 2017
    Nou, lieve luitjes, zo te zien genieten jullie volop. Schitterend land zo te zien en "huge".
    Foto's allemaal bekeken en ziet er fantastisch uit.
    Zo te zien is het niet altijd warm!!! Hier is het verschillend. Vanmorgen heerlijk de zon en natuurlijk lekker in de tuin. Vijf minuten geleden kwam de hele hel naar beneden met stortbuien en hagel. Mijn dochter belde vanaf de parkeerplaats bij ons voor de deur dat ze ff lekker bleef zitten tot de bui over was. Zo erg was het!!!
    Nou lekker verder genieten en het er van nemen. Veel plezier en DOORGENIETEN!!!!!!!!
    Groetjes
    Jan