Ons vertrek naar Canada

1 mei 2017 - Calgary International Airport, Canada

Aankomst Calgary AirportOnze Airbus 330

Gisteren zijn we door Wendy naar het station in Almere-Stad gebracht waar we de Intercity naar Schiphol hebben genomen. Een supersnelle verbinding die ons binnen 28 minuten brachten op onze bestemming.

Na wat zoeken waar we moesten inchecken nog even onze boarding passen uitgeprint en netjes in de rij aangesloten. Gelukkig hebben we niet heel erg lang moeten wachten. Alles verliep vlotjes en zonder problemen en poeh... gelukkig, geen overgewicht van onze koffers. Dat gaat bij KLM toch wel even anders en veel strenger dan bij andere low budget luchtvaart maatschappijen.

Binnen het uur hadden we alle formaliteiten achter de rug en stonden we aan de andere kant van de douane. Tijd voor een bak koffie en na wat rondlopen een uur voor vertrek ons melden bij gate D57.

Iedereen kon daarna vrij snel instappen. Omdat de hulpmotor van het vliegtuig (Airbus 330) stuk was, werkte de airconditioning niet en was het snikheet achterin het vliegtuig. Volgens de captain zou het probleem vrij snel verholpen zijn, zodra de motoren zouden draaien, waarvoor excuses. Jaja... hulpmotor stuk, what's next?

Uiteindelijk vertrokken we iets later dan de geplande tijd maar dit werd al snel goed gemaakt met de nodige hapjes en drankjes en een entertainmentsysteem dat aangaf dat de "time to destinaton" 09:00h zou zijn en "distance to destination" 7.174 kilometer. Het was duidelijk dat we een lange reis voor de boeg zouden hebben en we ons voorlopig moesten vermaken met lezen, slapen, uit het raampje kijken en de nodige films zien.

Eerder dan gepland landden we om 13:14 u plaatselijke tijd op Calgary International Airport. Ook hier weer de nodige formaliteiten en een uurtje laten stonden we dan eindelijk in de aankomsthal met onze koffers.

Nu weer een nieuwe uitdaging, waar komt Astrid aan en hoe laat? De eerste de beste Canadese douane beambte aangesproken (super aardige mensen trouwens) die ons uitleg gaven waar we naar toe moesten en nee, geen geld pinnen op de luchthaven, veel te duur. Gewoon bij de bank was veel beter.

Uiteindelijk bij Carrousel 8 staan wachten in de hoop een glimp van Astrid te ontdekken. Staat ze in ene met een big smile achter ons! Wat is ze veranderd en toch ook weer niet. Stoer en sterk met al dat harde werken op de range. Super blij om "ons meissie" weer te zien. In de shuttle bus op weg naar ons hotel honderd uit gekletst en veel gelachen. Blij om haar weer bij ons te hebben.

Gisteren nog heerlijk wat gedronken en gegeten in het hotel (alle porties zijn hier groot, sorry Astrid S. Niet bepaald DCN-proof) en om 19:00 u (Nederlandse tijd 03:00 u) lagen we doodop in bed.

Tja, en daar lig je dan om half 5 's ochtends klaar wakker naar het plafond te staren. Fijn zo'n tijdverschil van 8 uur. Dus maar deze blog getikt zolang we nog wifi hebben.

Vandaag de camper ophalen en dan kan ons grote avontuur beginnen.

Foto's volgen later.

1. Tanja:
    2 mei 2017
    Veel plezier, geniet van al het mooie!
  2. Carlo Zechiel:
    Hallo fam Heck

Wat een leuk verhaal en ik ga jullie zeker volgen.
    En wat leuk dat Astrid nu weer bij jullie is zo is jullie fam weer een klein beetje compleet oke Wendy is er dan niet bij.

Bij deze wens ik jullie z'n mooie vakantie met z'n drieën en lekker genieten.
    En passen jullie ook een beetje op mijn maatje Freek

Groetjes van Carlo Zechiel
  3. Indira Steinmetz:
    2 mei 2017
    Lekker dat jullie zonder problemen zijn aangekomen en Astrid weer bij jullie hebben!
    Alle stress punten zijn nu voorbij, dus nu maar lekker genieten!!
  4. Wendy:
    2 mei 2017
    Geniet ervan, groetjes aan die drollie van een zus. Lekker rustig hier joehoeee hahahah
    Knap He ik heb uitgevonden waar ik kan reageren op jullie :P Xxxxxxxx
  5. Anita:
    Lieve Heckjes -1,
    Fijn dat jullie veilig in Calgary aangekomen zijn en weer herenigd.
    Heb een heerlijke tijd samen en geniet van al het moois dat Canada te bieden heeft.
    Ik volg jullie overal! XXX
    Anita.
  6. Marjanne nieuwboer:
    2 mei 2017
    Top, dat alles goed , is gegaan, geniet van dat alles.dikke kus daar.
  7. Astrid:
    2 mei 2017
    Hoi hoi, fijn dat jullie goed aangekomen zijn en wat betreft het eten.... geniet er vooral van en de rest komt later. Heel veel plezier met zijn 3tjes en maak er een fantastische reis van
  8. Marsella:
    2 mei 2017
    Jullie zijn goed aangekomen en gelukkig met zn drietjes. Begint al leuk dus ik blijf je verhaal volgen. Dat tijdsverschil is vreselijk maar went snel hoor...ben benieuwd hoe de camper is. Xx Sel
  9. Petra:
    3 mei 2017
    Goed om te horen dat jullie aan gekomen zijn.
    Met een defecte hulpmotor airco.
    Ja dat is ff wennen dat tijdsverschil en de camper bevalt goed?
    Nog veel plezier en geniet van alles.
    Groeten Petra.
  10. Rob Insing:
    3 mei 2017
    Klinkt super. Maak er een top vakantie van. Gr Rob
  11. Carlo Zechiel:
    18 mei 2017
    Hallo Fam Heck

Wat een mooie foto's weer. Ik vond het super leuk dat ik jullie dinsdag even had gesproken.
    En Freek zag ik het goed liep je nu al met een stok of is dat zodat je niet uitglijd of is het ergens anders voor.
    Ik zie echt dat jullie aan het genieten zijn en Freek wel luisteren naar de dames als zij zeggen dat je zonnebrand op moet smeren dat je het wel doet maar jouw kennende heb je daar maling aan.
    Ik zou zeggen heel veel plezier en ik blijf jullie volgen.

Groetjes van Carlo Zechiel xxx