Ophalen Camper CanaDream

2 mei 2017 - Calgary, Canada

IMG_5840Zijaangezicht MH-B Camper met 3 slide-outs

Gisteren was een lange en vermoeiende dag. Toch nog even in slaap gesukkeld en uiteindelijk om 08:30 u opgestaan. Snel in de kleren én ontbijten. Wat hebben die Canadezen toch alles in grote hoeveelheden. Astrid en ik hadden French toast met home made BlackBerry jam & whipped double cream. Wat een maaltijd en zó super lekker maar oh zó slecht. Hier moeten we geen gewoonte van maken. Koffie in dezelfde grote hoeveelheden en of we nog een refill wilden. Toch maar niet anders kun je mij de rest van de dag op het toilet vinden.
Eerder dan afgesproken stond onze chauffeur van CanaDream al in de lobby om ons op te halen. Een alleraardigste man van al wat oudere leeftijd die ons vroeg of we uit Nederland kwamen. Iedere Canadees hier kent wel iemand uit Nederland, is in Nederland geweest of heeft wel het een of ander familielid in Nederland.
Uiteindelijk bij CanaDream aangekomen, de nodige paperassen doorgenomen en ingevuld, extra kilometers aangekocht en toch maar een extra verzekering afgesloten voor evt. ruitbreuk of steenslag (lijkt wel gevalletje LeasePlan) en toen naar buiten waar onze MH-B camper al klaar stond. Wat een groot ding als je het van dichtbij bekijkt met maar liefst 3 slide-outs en wat een aansluitingen, knoppen en luikjes. We hebben een uitleg gehad van ruim een uur, de camper nog geïnspecteerd op eventuele schades en toen kregen we de sleutels overhandigd. Een heel fijne vakantie gewenst, dat we maar veel moois mochten zien. Daar gingen we dan. Beetje onwennig reden we het gigantische terrein af tussen allerlei type campers door. Eerst de koffers in de camper inladen en dan de weg zien te vinden richting onze eerste camping,Tunnel Mountain Village Campground in Banff.
Op advies van onze chauffeur van CanaDream nog even gestopt bij een mega grote sportzaak "Outlook World" die alles verkopen op het gebied van jagen, vissen en nog heel veel meer. Je moet je voorstellen dat deze sportzaak, formaat Makro, letterlijk van alles en nog wat verkoopt van rubber speedboten tot hele afdelingen met alles op het gebied van vissen en nog zoveel meer. Maar wat nog de meeste indruk op ons maakte was de entree en de rest van de aankleding van dit bedrijf. Overal waar je keek hingen of stonden opgezette dieren. Bizon, Elk, Edelhert, Beren, Puma en zelfs en mega IJsbeertje stond midden in de zaak. Zoiets is in Nederland niet denkbaar.
Na een half uurtje te hebben rondgelopen snel verder doorgereden om de inkopen voor de eerste dagen in te slaan. Zo zijn we uiteindelijk om 18:00 u het park opgereden.
Moe en hongerig hebben we alles aangesloten, koffers uitgepakt en alles zo goed en zo kwaad als dat ging een plekje gegeven en onze eerste maaltijd in ons huis op wielen gekookt en uiteindelijk lagen we doodop om 22:30 u in bed. Morgen weer een dag.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Petra:
    4 mei 2017
    Leuk om te lezen,ja camper met drie slide out.mooi he?
    Dan heb je het nog aardig volgehouden tot 22.30 uur.
    Ik lag s'avonds om kwart over negen al in bed maar ook de volgende morgen om zeven uur eruit.
    Geniet van alle dingen.
  2. Teus:
    4 mei 2017
    Rustig aan daar, veel plezier
  3. René:
    4 mei 2017
    Klinkt goed, nog geen foto van de camper?
  4. Marijn:
    4 mei 2017
    Leuk Marianne! Veel plezier en goeie reis!
  5. Marjanne nieuwboer:
    5 mei 2017
    Klinkt goed, en nu, genieten, xxxx
  6. Familie Heck:
    5 mei 2017
    Hallo kinderen, Fijn wat van jullie te horen. Ik ben reuze benieuwd naar het vervolg,en wil graag een foto zien van de camper, kan Freek er goed mee omgaan. hoe is het weer bij jullie? Hier blijft het koud. Ik heb duizend en een vragen, en zou graag bij jullie een kijkje willen nemen.O.A De natuur etc. hebben jullie daar al een indruk van. Hoe is het met mijn stoere kleindochter. Haar foto prijkt op de kast .Volgende week Zaterdag gaan we uit eten met Wendy ,leuk met z,n drietjes.Ik besluit dit berichtje en hoop spoedig weer iets van jullie te horen.,en als het kan te zien. Kus Mamma.
  7. Indira Steinmetz:
    5 mei 2017
    Leuk om te lezen wat jullie zo mee maken. Mis alleen ff een foto van jullie camper. Ben reuze benieuwd. Heel veel plezier en zo zijn wij er allemaal een beetje bij. Kan niet wachten om de volgende avonturen te lezen.
    liefs de steinmetzjes
  8. Adriaan Borsjé:
    6 mei 2017
    Leuk om dit te lezen zus. Toen ik in Florida was, was ik ook als zo onder de indruk van de afmetingen daar. Ze denken daar groot, zoals je al gemerkt hebt. Jouw verhaal roept herinneringen bij mij op! Veel plezier daar, je zult je nog vaak verwonderen ;)