Sightseeing Banff

3 mei 2017 - Banff, Canada

IMG_5816

Omdat hier nauwelijks wifi is, schrijf ik mijn blog in stukjes en beetjes. Zo ook nu. Onder het genot van een Starbucks koffie en wat wifi maar eens mijn vorige blog verstuurd en ondertussen weer een nieuwe schrijven op mijn kleine Samsung telefoon omdat mijn iPad ingepikt is door Freek die zo nodig "het nieuws" (lees: voetbaluitslagen) moet lezen.
Gisteren maar eens Banff onveilig gemaakt. Per bus, die letterlijk stopt op het park, voor maar 5 Can.dollar per persoon (ca. 3,40 eur) een dagpas gekocht, ons af laten zetten in het midden van het centrum. Wat is het hier toch allemaal schoon en wat zijn de Canadezen behulpzaam en vriendelijk. Heerlijk rondgestruind en mooie winkels met heel veel natuurstenen, fossielen uit de omgeving en andere typisch Canadese spulletjes gezien. Vervolgens doorgelopen tot het einde van Banff Avenue die vervolgens eindigt in de Bow River Bridge. Deze brug geeft een schitterend uitzicht over de blauwgroene Bow River en de daaromheen liggende groene bossen met hier en daar nog wat plukken sneeuw. Onmiddellijk naast deze brug staat het Luxor Museum of the Plains Indians, een fort dat door een grote houten omheining wordt beschut. Daar maar eens een kijkje genomen. Het museum verteld de geschiedenis van de indianen en de indianen cultuur. Erg interessant en leuk om eens een uurtje rond te lopen.
Na afloop zijn we doorgelopen naar het bekende Banff Springs Hotel wat in 1888 werd geopend en toen bekend stond als een van de grootste hotels van de wereld. Ik moet zeggen, het kwam op mij over als erg imposant zo bovenaan de berg.
's Avonds hebben we als afsluiting nog   lekker gegeten bij Grizzly house in Banff. Als je niet oplet loop je het zo voorbij. Een klein "Hans & Grietje-huisje" ingeklemd tussen alle winkels aan Banff Avenue. Het staat er bekend om zijn Grill- & fondue gerechten maar ook Elk, Ratelslang, Alligator, Buffel en nog veel meer van dit soort buitensporige gerechten stonden op de menukaart. Sfeer en eten waren ook dit keer weer uitstekend.

Dit was een geslaagde 2e dag in Banff.

1. René:
    6 mei 2017
    Gelukkig zijn de parkeerplaatsenbqua maat aangepast aan de camper
  2. Marjanne nieuwboer:
    6 mei 2017
    En wat hebben jullie, gegeten? Ratelslang