Kabelbaan en Banff Upper Hot Springs

4 mei 2017 - Banff, Canada

DSC02818 (Banff Upper hot Springs)

Op de een of andere manier schrijf ik telkens in de voltooid verleden tijd. Wifi in de Rockies is schaars. Daar zal ik dus aan moeten wennen. Vandaag maar eens mijn blog bijwerken want we zijn gestopt bij SpringHill RV Park met ja ja... zowaar wifi!

Over gisteren dus.... opgestaan met een strak blauwe lucht maar behoorlijk frisjes. Snel ontbeten, onze wandelschoenen aangetrokken, jas, shawl en vervolgens de bus in het park opgezocht die ons naar het centrum van Banff zou brengen.

Daar eerst nog een tijdje rondgelopen, koffie bij Starbucks gedronken en vervolgens op bus 1 gestapt naar het Gondel-station van Banff. Daar zijn we ingestapt.

Deze  gondeltocht bracht ons naar 2.281 meter hoogte, naar de top van Sulpher Mountain. Een ongekende hoogte met een adembenemend uitzicht over de Rockie Mountains. Iedere bergtop heeft wel een eigen (Indianen) naam met zijn eigen betekenis. Het weer was langzaam aan omgeslagen van fris in de ochtend tot stralend mooi weer tegen de middag. Strak blauwe lucht met veel zon. Kortom, alle laagjes in de ochtend werden één voor één uitgetrokken tot we uiteindelijk alleen in trui of T-shirt  rondliepen. Vanaf ons eindstation zijn we nog verder omhoog gelopen via een houten pad recht naar de top waar een weerstation staat en we nog heerlijk in de zon hebben gezeten.

in de middag zijn we even terug naar huis gegaan. De warmte werd ons echt teveel. Nu begrijp ik de meeste Canada-gangers. Neem van alles wat mee lees je overal. Zo regent het en zo schijnt de zon. Thuis alle warme kleding uitgegooid, even wat gegeten en onze badkleding bij elkaar gescharreld om vervolgens de rest van de middag door te brengen in Banff Upper Hot Springs. Een badhuis van meer dan 140 jaar oud. Deze warmwaterbron is maar liefst 39 graden. Grappig om te zien is dat de meeste bezoekers Aziaten zijn met maar een enkele Canadees en een verloren Nederlander.

Rond 20:00 uur richting Campground nog 20 graden.

1. Moon:
    6 mei 2017
    Wat een geweldige dag weer. Super leuk om jullie reis en belevingen te volgen
    Enjoy!
  2. Rob grunsfeld:
    6 mei 2017
    Gaaf hoor!! Las net op Freek zijn facebook dat jullie "stukje" moessten omrijden. Wij maar klagen wanneer we uurtje langer onderweg zijn. Heel veel plezier!
  3. Lobke:
    6 mei 2017
    Leuk om jullie verhalen mee te beleven. Heel veel plezier nog!
  4. Serena:
    6 mei 2017
    Blij te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben!mooie foto's al gezien erg leuk!
  5. Marsella:
    6 mei 2017
    Gaaf hè! Echt genieten , leuk om mee te lezen met jullie belevenissen.
  6. Roel:
    6 mei 2017
    hoi marianne, leuk en herkenbaar je beschrijving van canada! banff en omgeving erg mooi! geniet er maar lekker van.
  7. Carolien:
    7 mei 2017
    Wat zien jullie veel. Zo zit je in de sneeuw en zo is het weer super warm. Bijzonder! En wat een prachtige foto's. Dit wordt echt een reis om nooit meer te vergeten. Geniet lekker van al het moois!
  8. Teus:
    7 mei 2017
    Leuk, volgens mij hastikke leuk daar, tip:veel fotootjes van die kale, wat meer foto's van de dames svp