Vertrek naar Lake Louise

5 mei 2017 - Cochrane, Canada

IMG_5796Sneeuwlawine Icefield ParkwayIMG_5797

Vanochtend vroeg opgestaan. Vandaag was onze laatste dag op Village 2 Campground. Even voor 09:00 u hadden we all gegeten, afgewassen, opgeruimd, afgekoppeld en zaten we weer in onze camper.  Doorgereden naar het begin van de camping om afval te dumpen, sanitair te legen, afvalwater te lozen en eventueel vers water te vullen. Dit moet een vaste routine worden.

Eenmaal van de campground afgereden werd de lucht steeds grijzer en grijzer en uiteindelijk ging het weer over in regen. Astrid had zich ontpopt tot een prima navigator dus zij mocht voorin. Kaarten offline downloaden op je iPad of telefoon heeft tot nu toe weinig goeds gedaan, dus maar weer eens ouderwets kaart lezen. Onze route zou vandaag langs Bow Valley Parkway (Route 1A) richting Lake Louise. Volgens alle reisgidsen een must en een echte "eye-catcher" met zijn azuurblauw water en schitterende met sneeuw bedekte bergen. Deze weg baant zich door een dicht bebosde omgeving afgewisseld door rivieren, bergen en zo nu en dan een huis.

Rond het middaguur arriveerden we in Lake Louise waar het al een gezellige drukte was op de parkeerplaats. Een typisch toeristische plek waarvan ik zomaar het vermoeden heb dat je hier zomers over de koppen kan lopen. Eerst maar eens wat eten, vervolgens de nodige aanvulling van onze koelkast ingeslagen, de plaatselijke liquor store bezocht (super streng hier, legitimeren tot 25 jaar) en daar een fles lekkere Jack Daniel's Whisky met honing en een fles witte wijn ingeslagen voor de koude avonduren :-)) Alles in de camper opgeruimd en toen even langs de plaatselijke VVV voor wat meer informatie.

Het azuurblauwe meer bleek nog dichtgevroren volgens de vriendelijk en behulpzame dame en Route 93, Icefield Parkway, was voor een gedeelte afgesloten voor publiek in verband met een enorme sneeuwlawine. Deze moest eerst worden ontruimd wilde de weg weer worden opengesteld voor publiek. Daar sta je dan. Hoe nu verder naar Jasper? Met wat uitleg en een kaart op de balie werd de route voor ons uitgestippeld. Weer terug langs Banff waar we net vandaan kwamen via Canmore en zo omhoog met een grote boog via Route 22. Pffff..... daar gaan we weer.

Voordat we de weer rechtsomkeerd gingen, nog maar even de benen gestrekt door enorme sneeuwhopen, het pad af richting Lake Louise waar een hoop Aziatische touristen plaatjes aan het schieten waren. Snel wat foto's gemaakt en toen rechtsomkeerd naar de camper.

Uiteindelijk doorgereden tot laat en een RV camping gevonden, SpringHill langs de route met genoeg faciliteiten om de nacht mee door te komen. Maar eens op tijd naar bed. Morgen weer een lange dag te gaan.

1. Marianne B:
    8 mei 2017
    Wat een geweldige verhalen en foto's zie ik voorbij komen. Leuk om te lezen en te bekijken.
    Zo zie je maar weer dat je altijd rekening moet houden met onverwachte omstandigheden, zodat je je niet altijd aan de planning kunt houden...
    En wat een bak zeg, zeker als alles vergroot is!
    Ik wens jullie nog heel veel plezier met jullie komende avonturen.
    Ik blijf lezen en de foto's bekijken.
    Liefs, Marianne. Xxx