Wandelen door Piper Lagoon Park, Nanaimo

23 mei 2017 - Pipers Lagoon Park, Canada

DSC01550 (2)DSC01583 (2)

Vanochtend met zijn allen eens rustig aangedaan. Uitgeslapen, ontbeten, gedoucht toen nog een bak koffie en na afloop even langs het kantoortje van onze Chinese eigenaar van de camping.  Hij gaf gisteren al aan dat we vandaag even bij hem langs moesten komen voor meer informatie over dit eiland. Mr. Ling (geef hem voor het gemak maar even deze naam) was buiten druk bezig maar maakte meteen rechtsomkeerd toen hij ons richting zijn kantoortje zag lopen.

Met een vriendelijke buiging en een glimlach van oor tot oor vroeg hij ons of we goed geslapen hadden. Nadat we achter hem aan naar binnen liepen vouwde hij een grote kaart uit en vroeg hij ons hoe lang we van plan waren te blijven op het eiland en of we al plannen hadden gemaakt. Na hem verteld te hebben dat we zaterdag weer terug wilde keren en in ieder geval de "Whale Watch Tour" in Tofino wilden doen, begon hij enthousiast te vertellen. Hij trok een lijn op de kaart welke route we moesten nemen van Nanaimo naar Tofino en waar we onderweg allemaal moesten stoppen. Als we de waterval, het eeuwenoude regenwoud en alle andere punten die hij had aangekruist zouden moeten zien op die dag, zouden we nooit binnen de tijd in Tofino aankomen. Met al deze informatie op zak zijn we weer terug gekeerd naar de camper.

We zouden de planning iets moeten aanpassen wilden we alles zien. Eerst maar eens bellen met "Jamie's Whale Watching" in Tofino en eens vragen of er überhaupt morgen nog plek is op de boot. Na 5 minuten aan de lijn te hebben gehangen, hadden we een reservering voor morgen, 24 mei om 12:00 uur. Of we in ieder geval 30 minuten van tevoren aanwezig wilden zijn. Dat moet geen probleem zijn. Vanavond vroeg naar bed en dus morgen vroeg op. De rit zou, volgens onze informatie, zo'n 3 uur duren. We hebben er nu al zin in....

Vervolgens hebben we onze camper ingeklapt en zijn we gaan rijden. We wilden vandaag niet te ver weg en Freek had absoluut geen zin in "winkeltjes of andere prullaria". Wat we nog wel moesten organiseren was gas, want dit was practisch leeg. Op aanwijzing van Mr. Ling hadden we vrij vlot de Co-op gevonden waar we ons gas konden laten vullen.

Eenmaal klaar en afgerekend zijn we direct doorgereden. Op nog geen 15 minuten rijden van onze camping lag nl. Pipers Lagoon Park

Pipers Lagoon is een beschutte lagune aan de noordkant van Nanaimo, die door een smalle, beboste landstrook van de Straat van Georgia gescheiden wordt. Bij eb valt de lagune grotendeels droog, tijdens vloed wordt er - in de zomer - vaak gezwommen. Er zijn talloze wandelpaden aangelegd, die vaak naar mooie uitkijkpunten over het water leiden. In de lente vind je er veel wilde bloemen en herten, in de zee zijn vaak zeeleeuwen te zien. Niet dat we die gezien hebben (met uitzondering dan van de Canadese gans), maar toch. Die middag hebben we heerlijk langs het strand gewandeld en over de rotsen langs de Lagune geklommen om langzaam het tij te zien veranderen van eb naar vloed. In het water zag je tal van kleine krabjes en andere kleine zeeslakjes die zich probeerde te verstoppen in het zand.

Toen we eenmaal de nodige foto's hadden geschoten en heerlijk genoten hadden van al dit moois, zijn we weer richting de camping terug gereden. Nog even genietend van het zonnetje. Iedereen nog even Chatten, lezen en bloggen en dan op tijd ons bedje in. Morgen wordt een lange dag. We zijn benieuwd!

1. Tanja:
    28 mei 2017
    Ik geniet van jullie verhalen, alles herinneringen aan onze reis komen weer boven.
  2. Familie Heck:
    29 mei 2017
    Leuk hè Tanja, daarom ben ik ook deze blog begonnen. Het lijkt me nl. Zo leuk om dit over 1-2 jaar weer eens terug te lezen en dan onze vakantie te herbeleven. Vaak vergeet je de details.